Az európai és kínai értékesítési sikereknek köszönhetően az amerikai eladások csökkenése ellenére is növelte májusban forgalmát a BMW-csoport.
A BMW-csoport májusban az egy évvel korábbinál 5,3 százalékkal több, 198 ezer 354 autót értékesített világszerte, a BMW márka pedig 5,6 százalékkal többet, 168 ezer 129-et – jelentette be pénteken Ian Robertson, a csoport értékesítési igazgatója, megjegyezve, hogy az eladások a terveknek megfelelően nyereségesen és folyamatosan növekednek.
A prémium kategória ranglistáját májusban is a Daimler konszern Mercedes-Benz márkája vezette 170 ezres értékesítéssel, míg a harmadik helyen a BMW mögött az Audi állt 164 ezres eladással. Európában a BMW-csoport 11,9 százalékkal, Németországban pedig több, mint 14 százalékkal növelte eladásait májusban. Az újonnan bevezetett hibrid modellek részben az értékesítési kedvezményeknek köszönhetően kedvező piaci fogadtatásra találtak – mondta az értékesítési igazgató.
29 864 darab újautó-átadásával a Mini 3,6 százalékos értékesítési növekedést ért el idén májusban. A brit kisautó-gyártó 2016 első öt hónapjában 136 617 darab új modellt értékesített világszerte, amely 5,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti számokat. A márka májusi favoritja a 3604 példányban elkelt Mini Cabrio (116,7 százalékos értékesítési növekedés) és a 4681 darabos eladást elérő Mini Clubman volt.
Kínában a BMW eladásai 7,1 százalékkal nőttek májusban, az Egyesült Államokban viszont 8,8 százalékkal csökkentek. A január-májusi periódusban a BMW-csoport 5 százalékkal 935 ezerre, a BMW márka 5 százalékkal 797 ezerre növelte eladásait.