A BMW egyre több területen alkalmazza a jövőbe mutató gyártási technológia innovációit, amelyek széleskörű felhasználásával mára iparági iránymutatóvá lépett elő.
A BMW Group egyre szélesebb körben alkalmazza a háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészeket. A vállalatcsoport az elmúlt tíz évben egymillió darab ilyen, innovatív gyártási technológiával készült elemet állított elő, a Münchenben működő BMW Group Additív Gyártási Központ (BMW Group Additive Manufacturing Center) idei teljesítménye pedig az előzetes számítások alapján a 200 000 darabot is meghaladja majd – 42 százalékkal múlva felül az előző esztendőben legyártott darabszámot.
A BMW Group a napokban már az egymilliomodik, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészt építette be sorozatgyártásban kínált járművébe: a jubileumi alkatrész a BMW i8 Roadster ablakvezető sínpárja. A BMW Group Additív Gyártási Központban dolgozó mérnököknek mindössze öt napjukba telt, hogy megtervezzék az innovatív alkatrészt, amely röviddel ezután a BMW lipcsei üzemében már sorozatgyártásba is került. Az alkatrész a BMW i8 Roadster oldalsó ajtajaiban található és az oldalablak könnyed mozgását segíti elő. Az elem a HP Multi-Jet Fusion Technology segítségével lát napvilágot: a háromdimenziós nyomtatás nagysebességű technológiáját a HP és a BMW Group mérnökei közösen fejlesztették tovább és elsőként illesztették be az autóipar tömegtermelési eljárási folyamatába. A technológia 24 óra alatt több mint 100 alkatrész előállítására képes.
Az ablakvezető sínpár a BMW i8 Roadsterben alkalmazott második, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrész. Az első a vászontetőt mozgató mechanika tartókonzol-párja volt, amelyet ugyancsak a Münchenben működő BMW Group Additív Gyártási Központ fejlesztett ki és állított elő. Az alumínium-ötvözetből készült elem kétszer könnyebb a hagyományos esetekben alkalmazott, fröccsöntött műanyagnál, ráadásul sokkal tartósabb is.
A jövőbeni modellsorozatok tömegtermelési folyamataiban a BMW Group központi tényezőként számol a háromdimenziós nyomtatással. A vállalatcsoport először 2010-ben, kis szériában alkalmazta a műanyag- és fémalapú megoldást, így például a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) rajthoz álló versenyautó vízpumpa-kereke is háromdimenziós nyomtatással készült. A folyamat 2012-ben, a Rolls-Royce Phantom lézer-szinterezett alkatrészeivel folytatódott. Tavaly óta a Rolls-Royce Dawn száloptika-vezető alkatrészei is háromdimenziós nyomtatással készülnek, a luxusautó-gyártó pedig ma már tíz különböző, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészt épít be tömegtermelésben kínált modelljeibe.