Tevékenységi profiljának átalakításával, az elektromos mobilitás és a járműelektronika fejlesztésével próbálja ellensúlyozni a Volkswagen a dízelbotrány miatti presztízsvesztését – fejtette ki Herbert Diess, a Volkswagen csoporton belül a VW márkaigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban.
Herbert Diess szerint a VW márka mindenképpen ki fogja heverni azt a kárt, amit a dízelbotrány okozott neki. Egy hasonló krízist a vállalatok általában 12-18 hónap alatt szoktak kiheverni – mutatott rá. A Volkswagen lényegi átalakítása “legalább két járműgenerációt” vesz majd igénybe – mondta, hozzátéve, az autóiparban általában hétévente kerül sor egy generációváltásra. Közölte: el kell döntenünk, mibe akarunk invesztálni a jövőben és mibe nem, mi az, amiből ki kell szállni és mi az, amire tovább lehet építkezni. IT-mérnökökre mindenesetre nagy szükségünk lesz, mégpedig sokra, és az akkumulátor-technológia is egyre nagyobb jelentőségre fog szert tenni – mondta.
A Volkswagen okosan teszi, ha az elkövetkező években fokozott figyelmet szentel a lítium-ion akkumulátor technológia fejlesztésének – mutatott rá, hangsúlyozva, hogy “erre nagyon oda kell figyelni, mert az akkumulátor adja az (elektromos) autók értékének 30-50 százalékát”. Az persze más kérdés, hogy mindent magunknak kell-e csinálnunk, vagy sem – jegyezte meg.
A lapnak adott interjúban Herbert Diess elmondta, nagyon meglepte a hír, hogy a braunschweigi ügyészség ellene is nyomozást indított a dízelbotránnyal kapcsolatban. “Mindenkor és minden helyzetben helyesen jártam el” – szögezte le, hozzátéve, hogy a visszalépés gondolata éppen ezért soha meg sem fordult a fejében.