Csehországban az első negyedévben éves összehasonlításban 12 százalékkal 59 616-ra csökkent az eladott új személygépkocsik száma – közölte a cseh autóipari szövetség.
Az értékesített új autók között a legnagyobb, 34,5 százalékos arányban a hazai Skoda márka képviselteti magát, és 31 százalékkal, a családi (SUV) autók a legkeresettebbek. A benzines autók aránya öt százalékkal 70 százalékra emelkedett, míg a gázolajas motoroké négy százalékkal 28 százalékra esett vissza. A Skoda Auto az első három hónapban 20 586 kocsit adott el, kilenc százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év első negyedében. Hasonló mértékben csökkent az eladott Volkswagenek száma 5715-re, míg a román Dacia 4008 autót értékesített, ami két százalékos növekedés. Sorrendben a Hyundai és a Peugeot következik. Az új személygépkocsik 72 százalékát vállalatok, 28 százalékát magánszemélyek vették meg. A legkeresettebb model a Skoda Octavia (5533) volt.
A PwC társaság elemzése szerint az idén 255 000 új személygépkocsi eladására lehet számítani Csehországban, ami tízezerrel kevesebb a korábbi becslésüknél. Éves összehasonlításban ez 2,5 százalékos csökkenést jelentene. Az elemzők ezt a gazdasági helyzet romlásával, a gazdasági növekedés tempójának csökkenésével magyarázzák. Josef Pokorny, az autóipari szövetség titkára szerint az eladott új személyautók száma még PwC becslésénél is alacsonyabb lehet az idén.