Csehországban 8 százalékkal 191 110-re csökkent az eladott személygépkocsik száma az év első kilenc hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva – közölte a cseh autóipari szövetség Prágában.
A kocsik 72 százalékát vállalatok, 28 százalékát magánszemélyek vették meg. Az autóipari szövetség az idén 253 ezer személygépkocsi eladásával számol, ami mintegy 12 ezerrel kevesebb, mint 2018-ban. A csökkenés okát a kereskedők elsősorban a fokozatosan lassuló gazdasági növekedésben látják, illetve abban, hogy tavaly nagyon magas volt az eladott új autók száma. A legnagyobb érdeklődés továbbra is a hazai Skoda márka iránt nyilvánul meg, amely 64 656 autót értékesített. A második helyen a német Volkswagen áll 15 990 eladott kocsival, míg a harmadikon a dél-koreai Hyundai 14 337 autóval. A további sorrend: Dacia, Peugeot, Toyota, Renault, Kia, Ford és Citroen.
Ami az egyes modelleket illeti, a legnagyobb számban, 16 288 darab, a Skoda Octavia kelt el, a második helyen a Skoda Fabia van 15 618 darabbal, a harmadikon pedig a Skoda Rapid 8107 darabbal. Őket a Skoda Karoq, a Skoda Kodiaq, a Hyundai i30 és a Dacia Duster követi.
A legkeresettebb kategóriát az SUV jelenti, 32 százalékos piaci részesedéssel. Ezt az alsó-közepes autók 20 százalékkal, míg a kiskocsik 16 százalékkal követik. A benzinmotoros autók az eladott kocsik 70 százalékát alkotják. A január-szeptemberi időszakban 135 983 használt személyautót hoztak be a cseh piacra külföldről, a kocsik átlagos életkora 10,3 év volt.