Értékleírásból és átszervezési költségekből származó egyszeri tételek miatt közel kétmilliárd eurós veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Continental AG autóipari alkatrész beszállító és abroncsgyártó konszern.
A Contintental AG a szeptemberrel zárt harmadik negyedévben 11,10 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, három százalékkal magasabbat a 2018 harmadik negyedévi 10,78 milliárd eurónál. A működési eredmény 1,05 milliárd euróra csökkent 1,41 milliárd euróról, a bevételarányos jövedelmezőség 9,5 százalékra romlott 13,1 százalékról. A konszern a harmadik negyedévet 1,99 milliárd euró veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 626 millió euró nyereség után.
Az idei első kilenc hónapban a Continental AG forgalma 33,41 milliárd euróra nőtt az előző évi 33,17 milliárd euróról. A működési eredmény 3,98 milliárd euróra csökkent 4,62 milliárd euróról, a bevételarányos jövedelmezőség 11,9 százalékra romlott 13,9 százalékról. Az első kilenc hónap nettó eredménye 926 millió euró veszteség lett a 2018 első kilenc havi 2,18 milliárd eurós nyereséggel szemben.
A Continental a harmadik negyedévben elszenvedett veszteséget a korábbi akvizíciók könyv szerinti értékének csökkenéséből származó egyszeri tételnek, valamint átszervezési költségeknek tulajdonította. Októberben a Continental 2,5 milliárd eurós értékleírást volt kénytelen elkönyvelni egy 2008-ban átvett vállalati részesedés után.
Mindazonáltal az egyszeri tételektől megtisztított működési eredménye is 614 millió euróra csökkent a 2018 harmadik negyedévi 768 millió euróról. Hasonlóképpen az első három negyedév egyszeri tételektől megtisztított működési eredménye is csökkent, 2,99 milliárd euróról 2,37 milliárd euróra. A harmadik negyedévben ugyanakkor 275 millió eurós szabad cash-flow jelentkezett a cégnél, szemben a tavalyi harmadik negyedévi 127 millió eurós hiánnyal.
Elmar Degenhart vezérigazgató a kihívásokkal terhelt autópiaci környezetre való tekintettel “viszonylag jónak” nevezte a harmadik negyedévben elért eredményt, megjegyezve egyúttal, hogy az adott helyzetben a vállalatnak elsősorban versenyképessége tartós fokozására kell összpontosítania erőfeszítéseit. Elmondta, hogy a nemrégiben életbe léptetett “Transformation 2019-2029” program keretében a cég a hidraulikáról és a belsőégésű motortechnológiáról az elektronikára, a szoftverfejlesztésre és az elektromos mobilitási berendezések gyártására helyezi át tevékenysége súlypontját. Az átszervezés keretében “legvégső esetben” létszámcsökkentésre is sor kerülhet – mondta, bár a hangsúlyt az alkalmazottak átképzésére fogják helyezni. Az átszervezés 2023-ig 15 ezer munkahelyet érinthet a konszernnél, ebből 5 ezret Németországban. A szeptember végi állás szerint a Continental 242 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte.
Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató pedig figyelmeztetett, hogy a piaci környezet javulására az elkövetkező években sem lehet számítani. “Az elkövetkező öt évben a többi piaci szereplőhöz hasonlóan mi sem számítunk az autópiaci forgalom jelentős élénkülésére” – fogalmazott, megjegyezve, hogy a harmadik negyedévben a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek világpiaci értékesítése három százalékkal csökkent.