Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem közvetlenül, hanem az áramot előállító erőművön keresztül – mondta el Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem dékánja.
A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is – bár erre még nincsenek pontos adatok – károsanyag-kibocsátást eredményez. Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó – tette hozzá. A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján – a lokális emisszió miatt is – rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva. Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.