Elsőkerék-meghajtású, keresztmotoros és egyterű. Ilyen még nem volt a BMW. Az új Mini megnyújtott padlólemezét kapta a BMW 2 Active Tourer, de a lényeget tekintve kék-fehér szellemben fogant.
Hogy néz ki?
Külseje nem túl eredeti, de beltere különleges, egymásra épülő rétegek egyedi formái teszik varázslatossá, színek, kontrasztok, formák, anyagok elegye tanulmányautóhoz közeli dizájnt hoz a sorozatgyártásba. De ami sokkal fontosabb, van benne hely, legalább annyi, mint az előző generációs ötösben.
Hossza 4342 milliméter, 1800 milliméter széles, 1586 milliméter magas. Tengelytávja 2670 milliméter. Az A oszlopok sokat kitakarnak, se jobbra, se balra nem látunk jól ki a kereszteződésekben. Nincs pótkerék, jelentős a gördülési zaj.
Sportos a karaktere, kevésbé magas az ülőpozíciója, tetszetős kocsi a 2-es Active Tourer. Családoknak, természetesen gazdag családoknak ideális. Tesztautónk derékban szűk volt, legalábbis nekem kényelmetlen volt eleinte a nagyon sportosra vett, kemény oldaltartású első ülés. Tologatható a hátsó üléssor, termetes a csomagtartó, minden ülésen kényelmes ülni. A hatalmas panorámatető új dimenziókat nyit meg, főleg a hátsó sorban ülők élvezhetik a csillagfényes éjszakát. Tesztautónk Luxury felszereltsége minden kényelmi extrát tartozott, amit egy családapa elképzelhet: bőrülések (a világos változat nem gyerek és nem farmerbarát), ülésfűtés, elektromos tükrök, elektromos deréktámasz, nyolcfokozatú sebességváltó, navigáció, Bluetooth, tolatóradar, ráfutás- és koccanásgátló.
A BMW 2 Active Tourer elsőként kínál a prémium alsó-középkategóriában szélvédő-kijelzőt, amely a fontos információkat a teljes színspektrumot felvonultatva közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg. A rendszer nem magára a szélvédőre, hanem a kormánykerék és a szélvédő között húzódó, Minitől kölcsönvett lapocskára vetíti őket. A vezető így minden kulcsfontosságú adatról anélkül is tájékozódhat, hogy tekintetét levenné az útról. Fényszórói LED-esek, így kiválóan látunk éjszaka is. Kanyarba is bevilágítanak.
Milyen vezetni?
Furcsa ezt a két szót egymás mellett használni, de a 2-es Active Tourer megtanította, hogy egy BMW is lehet praktikus, akkor is, ha nem kombi. Még 2,5 méteres faoszlopokat is tudtam benne szállítani. Kellemes meglepetés volt, elsőre nem tűnt annyira hasznos autónak, mint hétköznapi használatban.
Csomagtartója 468 literes, de kényelmesen pakolható, ajtaja láblendítéssel is nyitható, a hátsó ülések gombnyomásra dőlnek síkba, így kapjuk meg a maximális 1510 literes rakteret. A rakodóhelyek sokasága és az első utasülés lehajtható támlájának újdonság egy BMW-ben. A hátsó üléstámlája 40:20:40 arányban kapcsolóval borítható.
Kormányzása kiváló, úgy fordul, mintha hátsókerék-kormányzású lenne. Felfüggesztése olyan jól sikerült, hogy az egyterű jelleg egyáltalán nem érvényesül vezetés közben. Tapad a kanyarokban, nem billeg, minden ízében BMW-ként viselkedi. Stabil. Üzemmódokat kapcsolgathatunk, a rugózás karakterét, a kormány áttételezettségét és a gázpedál érzékenységét, valamint a visszatöltés erejét változtathatjuk. Spórt módban egészen izgalmas a vezetése, nem mondom, hogy hamisítatlan BMW-s élményeket ad, de jó vele közlekedni. Ilyenkor a lengéscsillapítók feszesebbé, a menettulajdonságok pedig közvetlenebbé és dinamikusabbá válnak Alapvetően takarékos (eco pro) módban használtam a kocsit, ezt meg is hálálta. Hatótávja mintegy 900-950 kilométeres, átlagos fogyasztása tesztünkben 5,9 literre alakult 100 kilométerenként.
Hogy megy?
Változó geometriás turbós, könnyűfém motorja 330 newtonméteres (1750 percenként fordulattól), legnagyobb teljesítmény 150 lóerő. Álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órára a BMW 218d Active Tourer modellt, s 205 kilométer/óra végsebességet kölcsönözve számára.
Bolygóműves automatikus váltója nyolcfokozatú japán, Aisin gyártmány, jól illeszkedik hozzá a mindig hibátlanul teljesítő stop-start rendszer.
Mennyibe kerül?
Alapfelszereltséggel 8,81 millió forint a 150 lovas dízel ára (legolcsóbban 102 lovas 216i-hez juthatunk 7,192 millióért), a 218d manuális váltóval 8,927 millió forint, ám ha a tesztautónk minden felszereltségét kérjük hozzá az árcímkén 13 milliós forint szerepel majd.
Kép és szöveg: Biró Csongor