Részben a kínai kereslet megugrására, ötszörösére nőtt a BMW német járműgyártó profitja az első negyedévben.
A BMW azt közölte, hogy az adózott eredménye 2 milliárd 833 millió euróra, részvényenként 4,26 euróra emelkedett a március végével záródott első negyedéven az egy évvel korábbi 574 millió euróról, részvényarányosan 0,84 euróról. A járműgyártó bevétele 15,2 százalékkal, 26 milliárd 778 millió euróra nőtt, változatlan devizaárfolyamok mellett a bevétel 18,9 százalékkal bővült. Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 1 milliárd 375 millió euróról 3 milliárd 25 millió euróra nőtt. Az egy járműre kivetített nyereségráta 9,8 százalékra ugrott a tavalyi első negyedévi 1,3 százalékról.
A német cég összesen 636 ezer 606 autót adott el világszerte, 33,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél. A BMW eladásai megduplázódtak Kínában, ahol 230 ezer 120 járművet értékesített. Az Észak-Amerikában eladott autóinak a száma 17,4 százalékkal nőtt, ugyanakkor a német piacon az eladások 5 százalékkal csökkentek. Az értékesített elektromos autók száma több mint a kétszeresére nőtt, 70 ezer 207-re emelkedett. Motorkerékpárokból 42 ezer 592-öt adott el a cég, ami 22,5 százalékos növekedés éves összevetésben.