Teljesen megújult a Lexus NX szabadidő-autó, amely először a márka történetében konnektoros hibrid változatban is elérhető. Itthon jövőre ötszáznál is több NX értékesítésével számol a márka. A modellt a Lexus hazai importőre a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölte a szabadidő-autók kategóriában.
Az elődmodell különösen sikeresnek bizonyult a Lexus számára Európában: 2014-es bemutatkozása óta több mint 170 ezer talált gazdára. A felhasználók legtöbbje új ügyfél volt a Lexus számára, így az NX előző generációja különösen nagy mértékben járult hozzá a márka növekedéséhez a régióban.
Nagyot nőtt
Az első generációs modellhez hasonlítva a teljes hosszúság 20 milliméterrel, a tengelytáv 30 milliméterrel, a szélesség 20 milliméterrel, a magasság pedig 5 milliméterrel növekedett. Az új NX a Lexus első modellje, amely elektromos belső ajtónyitó rendszerrel rendelkezik. Az új elektromos rendszer a hagyományos belső ajtókilincset helyettesíti egy nyomógombos kapcsolóval, amely az ajtópanel könyöklője alatt található. A fokozott kényelemhez a vadonatúj NX tulajdonosai számára is elérhető Lexus Link alkalmazás távoli hozzáférési funkciói is hozzájárulnak, mint például az utastér előfűtése és -hűtése az utazás megkezdése előtt, valamint az ajtók zárása és nyitása.
Először PHEV
A Lexus több mint 15 év hibrid szakértelmére alapozott, amikor megalkotta első plug-in hibrid (PHEV) járművét, az új NX 450h+-t. A csúcsmodell egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú hibrid hajtásláncot és egy külső áramforrásról tölthető, 18,1 kWh-s lítiumion akkumulátort tartalmaz. A kiegészítő hátsó elektromotor állandó összkerékhajtást tesz lehetővé. A plug-in hibrid rendszer teljesítménye 306 lóerő, amely várhatóan alig több, mint hat másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre.
Az akkumulátor kapacitása 63 kilométer elektromos hatótávot biztosít, miközben az autó akár 135 kilométer/órás sebességgel is haladhat tisztán elektromos hajtással. A plug-in hibrid hajtáslánc helyigénye nem követel kompromisszumot: a csomagtartó ugyanakkora, mint a hibrid modellé (vagyis a hajtáslánc elemei nem csökkentik a méretét). Emellett egy 21 literes rekesz is található a csomagtérpadló alatt a töltőkábelek tárolására. A Lexus tisztában van azzal, hogy az ügyfelek az NX szegmensében miképpen használják autóikat hosszabb utakon, ezért az üzemanyagtartály mérete is változatlanul 55 literes.
Erősebb az alapmodell
A hibrid NX 350h teljesítménye és hatékonysága még magasabb szintre lépett, 22 százalékkal nagyobb teljesítményt kínál a korábbinál, az így elérhető 242 lóerő pedig álló helyzetből 15 százalékkal hamarabb, csupán 7,7 másodperc alatt gyorsítja a modellt 100 kilométer/órára. Az NX 350h első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Az elsőkerékhajtású modell vontatási kapacitása 1500 kilogrammra nőtt, amely megegyezik az összkerékhajtású verzió értékével. Az új NX 450h+ plug-in hibrid és az NX 350h hibrid modellek E-Four elektromos összkerékhajtási rendszere is továbbfejlődött. A hátul hajtó elektromotor állandóan működik, még nagyobb nyomatékot leadva, amivel az eddiginél is jobb tapadási érzetet biztosít.
Magyarul is ért
A vadonatúj NX-ben mutatkozik be a Lexus teljes mértékben megújult multimédiás platformja, amely a jelenlegi szintnél jóval magasabb teljesítménnyel teszi lehetővé az ügyfelek számára a gyors, intuitív fedélzeti kapcsolódást. A működtetés épp olyan folyamatos és egyszerű, mint egy tablet esetében. Az új platform különböző okos szolgáltatásokat kínál, például felhő alapú navigációt (amennyiben a helyi piac támogatja a technológiát) a jármű adatkommunikációs modulján (DCM) keresztül. Ez valós idejű utazási információkhoz és közlekedési eseményekhez kínál hozzáférést anélkül, hogy az ügyfél mobil adatmennyiségét használná (az autó vételára magában foglalja a négyéves adatcsomagot). A rendszer használata még könnyebb az új ’Hey Lexus’ hangvezérléses asszisztenssel, amely a természetes, magyar nyelvű beszédparancsokra is reagál.