Hatszáz kilométer hatótávú villanyautó koncepciót mutat be a Volkswagen a Párizsi Autószalonon szeptemberben – idézte a WirtschaftsWoche lap a VW márkaigazgatóját.
Az elektromos autó új méretarányokat testesít meg, “kívülről akkora mint egy Golf, belülről akkora mint egy Passat, hatótávja pedig 400-600 kilométer” – vázolta fel Herbert Diess a Volkswagen konszern VW márkaigazgatója a lapnak adott interjúban. Az autó üzemben tartási költségei kisebbek a mostani modelleknél, vételára pedig a jól felszerelt dízel autókéval vethető össze – mondta. Ugyanezen a platformon később városi szabadidő-autó, kupé, a Phaeton nyomdokaiba lépő luxus limuzin és kishaszonjármű is érkezik majd.
Az elektromos autók elterjedésének a legnagyobb akadálya a benzinmotoros autókhoz képest magas ár, illetve a viszonylag kicsi, a legtöbb esetben alig száz kilométeres hatótáv. A Volkswagen konszern 2025-ig harminc új elektromos autót készül bemutatni, ebből húszat a VW márka.
Az akkumulátorokkal hajtott új járművek gyártásához a konszern új üzemeket is tervez építeni, mégpedig minden fontosabb piacán, Európában, Kínában és az Egyesült Államokban is.
Herbert Diess az interjúban óva intette az autógyártókat attól, hogy az ázsiai akkumulátor gyártók szállításaitól tegyék függővé magukat. “Nemzetgazdasági szempontból fontos lenne mérlegelni, hogy a beszállítók, kutatóintézetek és más együttműködő partnerek milyen konstellációja tudja a legjobban a technológiát a német és az európai autóipar számára biztosítani” – fogalmazott a VW márkaigazgatója a WirtschaftsWoche lapnak adott interjúban.
Netán ez a 600 km-es hatótáv is úgy értendő mint a dízelmotorok emissziója?
nem valószínű, mert ott kevesebbet mondtak (mértek) mint amennyi valójában volt a CO szintje
Bertalan László érteni kéne a poént, ha meg nem érted nem kell beszólni
A VW autokon már örökre rajta marad az emissziós ügy
ezzel élj eggyütt
Az iménti hozzászólás kifejezetten rosszindulatú, amiből nekem személy szerint nagyon elegem van. Leginkább persze azokból akik ilyen beállítottságúak. Gondolom rajtam kívül sokan vannak ezzel így, csak sajnos az előbbiek száma folyamatosan növekszik, és ez elszomorító.
Inkább 40 km-es sebességgel haladva, sík úton.
Annyival egészíteném még ki a cikket, hogy nagyon kevés a töltőállomások száma is. Bár ez hallva a híreket némileg javulni fog a jövőben. Opel Amperás ismerőssel beszélgetve a fenntartási költségek egész vonzóak, és 3 éves korukban ezek az autók már tényleg egész baráti áron beszerezhetőek.
3 éves korukra baráti áron. az akkor 6 millio helyett 3 millio vagyis évi egymilliót amortizálodik
ezt add hozzá a villanyáramhoz, mindjárt nem 4 forint lesz kilométerenként hanem 34Ft/km
ugyanennyiba van nekem most a benzines amivel járok eés barhol tankolhatok,
ha meg klimát kapcsolsz az elektromos autóba akkor annak vége hamar lemerül