Ízléses és elegáns ráncfelvarrása után a legnagyobb Peugeot limuzin izgalmasabb, mint valaha. Legerősebb dízelmotorjával és automatikus váltóval tettük próbára. A 2,2-es motor azóta kikerült a kínálatból, jelenleg kétliteres a csúcs.
Hogy néz ki?
A Peugeot felső-középkategóriás szedánja kívül-belül jól néz ki. Eleganciája franciás, minősége németes, finom külső ívek jellemzik, bent puha műanyagokból építkezik. Alumínium betétek dobják fel a belteret. Ülései memóriásak, masszírozó funkció kényeztet, a bőrös ülések elöl és hátul is fűthetőek. Nagy a lábtér hátul is, parádés a limuzin kényelme. Full LED-es a fényszórója, a ködlámpa is LED-es. A GT-felszereltséggel mindent megad, amit egy francia limuzintól várhatunk, sőt még annál is többet. A belső prémium jellegét erősíti, hogy a bőrök illata audis.
Hogy megy?
2,2 literes dízelmotorja 400 newtonméteres, Aisin automatikus váltója hatfokozatú.
Milyen vezetni?
A franciás kényelemhez vezetési örömet is társítottak a mérnökök, az 508-as vezetése kellemes és dinamikus egyszerre. Finom futóműve kanyarokban sem hagyja cserben a sportosan vezető sofőröket, hatalmas nyomatéka már alacsony fordulaton a rendelkezésünkre áll. Morgó dízelhangja zavaró, főleg hidegen. Padlógáznál ugyanakkor vérpezsdítő. Óvatos pedálkezeléssel az ezerkétszáz kilométeres hatótáv nem nagy feladat, ráadásul spórolnunk sem nagyon kell, a HDi dízelmotor alapból étvágytalan. Az esős hideg őszben lezavart egyhetes tesztelés során átlagban 6,8 literes átlagot fogyasztott a nagy Peugeot klímával, ülésfűtéssel és persze állandó masszírozással. Indítógombja fura mód a bal oldalra került, nem tudni miért.
Mennyibe kerül?
A modell akciós indulóára 6,48 millió forint, de izmos motorral és GT-felszereltséggel felextrázva, kétzónás klímával, 18-as kerekekkel, navigációval, sportülésekkel, vetített kijelzővel, holttérfigyelővel, elektromos rögzítő fékkel, tolatókamerával a 11 milliót is meghaladja az ára. Tesztautónkban külön vezérelhető klímát kapott a hátsó fertály, a hifit a JBL szállította, így még néhány figyelmességgel a kocsi ára 12 millió forint fölé kúszott. Ilyen motorral azonban már nem rendelhetünk 508-ast, a kínálat legerősebbje a 180 lóerős kétliteres dízel, amelyet GT felszereltséggel 1162 milliós listaáron kínál a Peugeot (cikkünk megírásakor 1,2 millió forintos kedvezménnyel).
Kép és szöveg: Biró Csongor