Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) szerint tavalyhoz képest az idén több új autót adnak el az Európai Unóban részben annak a hatására, hogy várhatóan stabilizálódik a csipellátás, ugyanakkor az értékesítés még mindig csaknem 20 százalékkal elmarad majd a koronavírus-járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez képest.
A 16 legnagyobb európai járműgyártót képviselő ACEA úgy számol, hogy idén 10,5 millió új autót helyeznek majd forgalomba az Európai Unióban, ami 7,9 százalékkal több mint tavaly, amikor 2,4 százalékos csökkenést jegyzetek fel. A szervezet jelentésében rámutatott arra, hogy jelenleg minden öt új eladott autó közül egy már elektromosan tölthető, ugyanakkor az infrastruktúra kiépítésének üteme jóval elmarad az elektromosan tölthető autók iránti fogyasztói kereslet mögött. Az ACEA kimutatásai szerint az elektromos autók értékesítése tízszeresére emelkedett 2017 és 2021 között, miközben a töltőállomások száma kevesebb mint 2,5-szeresére nőtt a vizsgált időszakban az EU-ban. A szervezet sürgette az illetékes EU-hatóságokat, hogy támogassák a sűrű üzemanyagfeltöltési-hálózatot kiépítését az EU-ban.
Az Európai Unióban tavaly a legtöbb autót a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba, 2,437 milliót, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A legnépszerűbb márka a VW volt 1,082 milliós, az előző évinél 6,7 százalékkal kevesebb forgalomba helyezéssel. A Volkswagen konszern piaci részesedése 25,1 százalékra csökkent 25,8 százalékról, a VW márka piaci részesedése 11,2 százalékra csökkent 11,7 százalékról.
A legnagyobb növekedést a Hyundai csoport érte el 2021-ben, 18,4 százalékosat. A legnagyobb mértékben, 27,0 százalékkal a Mitsubishi és 24,2 százalékkal a Honda forgalomba helyezései csökkentek 2021-ben.
A négy legnagyobb nemzeti piac közül csak Németországban csökkent az éves forgalomba helyezések száma 2021-ben, 10,1 százalékkal. A négy közül a legnagyobb növekedés Olaszországban volt, 5,5 százalékos, Spanyolországban 1,0 százalékos, Franciaországban 0,5 százalékos. A legnagyobb éves növekedés Horvátországban és Görögországban volt, 24,7 és 24,6 százalékos. A legnagyobb mértékben, 22,0 százalékkal Litvániában csökkentek a forgalomba helyezések 2021-ben.