Csehországban éves szinten a január-októberi időszakban 8,2 százalékkal 160 126-ra csökkent az eladott új személygépkocsik száma – közölte a cseh autóipari szövetség Prágában.
Októberben 16 283 új személyautót adtak el, ami viszont éves összehasonlításban 28,5 százalékos növekedés. A legkeresettebb márka, a hazai Skoda 51 720 új autót értékesített tíz hónap alatt, 13,5 százalékkal kevesebbet, mint egy éve. A második helyen a dél-koreai Hyundai áll 16 172 eladott gépkocsival, ami 1,5 százalékos visszaesés. A harmadik helyen lévő Volkswagen értékesítése 10,5 százalékkal 13 455 autóra csökkent. A lista negyedik helyezettje, a Toyota eladása 17,2 százalékkal 9874 autóra emelkedett. Nőtt az ötödik helyen a dél-koreai Kia értékesítési mutatója is 4 százalékkal, 8466 eladott autóra.
A modellek között továbbra is a legnépszerűbb a Skoda Octavia (11 934 eladott kocsi), a második helyen a Skoda Fabia (10 358), a harmadikon Hyundai i30 (7066) áll. Az eladott új személykocsik 66,5 százaléka benzinmotoros, 24,8 százaléka pedig dízel volt.