A BMW tavaly mintegy 2,4 millió autót adott el, csaknem 100 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor a teljesen elektromos járművek eladása több mint kétszeresére nőtt – jelentette be a német járműgyártó.
A cég tavalyi teljes eladásainak csaknem 10 százalékát tették ki az elektromos BMW és Mini autók. Az idei cél a 15 százalékos részesedés elérése – közölte a BMW. A BMW i4, iX, iX1 és i7 modelljeire igen sok a megrendelés a cég szóvivője szerint, aki azonban nem szólt az iX3 és a Mini Cooper SE megrendeléseiről.
A BMW közleménye szerint “a cég roppant büszke arra, hogy a BMW márka továbbra is az első helyen áll a globális prémium szegmensben.” Korábban stuttgarti riválisa, a Mercedes-Benz állt éveken át az első helyen.
A félvezetőhiány, a koronavírus-járvány miatt lezárások Kínában, illetve az európai infláció visszafogta a termelést és a keresletet tavaly. Az alap BMW márkából 2,1 milliót értékesítettek tavaly az előző évi 2,2 millió után.