Duzzad az indiai autópiac, de meddig bírják szusszal?

indiai
India erőteljesen növekszik, de vajon tartósan fennmaradhat-e – teszi fel a kérdést Ammar Master, az LMC Automotive elemzője a GlobadData intelligencia központjának platformján. Ha a globális autóipar 2022-es teljesítményét nézzük, India ritka fényesen szerepelt. Valószínű, hogy ez folytatódni fog?

Ha a globális autóipar 2022-es teljesítményét nézzük, India (az ASEAN-régióval együtt) kivételnek tekinthető, hisz jól alakultak az autóeladások. A világjárvány negatív hatásai fokozatosan tűnnek el és a GDP és a magánfogyasztás fellendüléséhez vezetnek. Ez hozzájárult a felhalmozott kereslet fellendítéséhez, miközben a járműgyártóknak is bizalmat adott az új modellek piaci bevezetéséhez.

ford_india

Ráadásul a félvezető-ellátás javulása lehetővé tette az OEM-ek számára, hogy növeljék a termelést, hogy teljesíteni tudják a 850 ezer darabra becsült függőben lévő megrendeléseket, amelyek többsége személygépkocsi. A piac növekedési hajtóereje is eltolódott az olcsó belépőszintű autókról a szabadidő-autókra, amelyeket gyakran a tehetősebb fogyasztók vásárolnak, ami szintén oka annak, hogy az eladások és a kereskedői, importőri profitok jól alakultak. Tavaly a személyautók és a kishaszonjárművek értékesítése januártól októberig 25 százalékkal, 3,70 millió darabra emelkedett, a magasabb járműárak és hitelek megemlt kamatlábai ellenére. Az előrejelzések szerint az eladások 2022-ben elérik a 4,41 millió darabos rekordot (+25 százalék a teljes évet tekintve).

A tavalyi ilyen ütemű növekedés után a piac 2023-ban várhatóan csupán 5 százalékkal, de tovább nő az elemző szerint, 4,64 millió darabos értékesítéssel. Az LMC Automotive számításai szerint a felhalmozott kereslet és a függőben lévő megrendelések nagy része nagyrészt teljesülni fog az elkövetkező néhány hónapban, bár az új modellek bevezetése továbbra is nagy mennyiségű foglalást generál.

GM-India-Plant-Branding-in-Asia

India 2023-tól a szigorúbb biztonsági és emissziós előírások következő szakaszán is átesik. Ez, valamint a nyersanyagköltségek emelkedése tovább fogja növelni a járműárakat a rendkívül árérzékeny piacon. Ez késleltetheti az új vásárlók piacra lépését, valamint lassíthatja a kétkerekűek négykerekűre való átállását.

Hosszabb távon előrejelzésük szerint az indiai piac a következő évtizedben mindössze 2 százalékos összetett éves növekedési rátával (cagr) fog bővülni, és az eladások 2032-ben várhatóan elérik az 5,52 millió darabot. Ezzel szemben a növekedési ráta a pandémia előtti évtizedben (2009-2019) elérte az 5,5 százalékot.

Az LMC Automotive konzervatív kilátásait részben a növekvő globális ellenszél befolyásolja, amely hatással lehet az indiai gazdaságra. A tanulmány úgy véli, hogy a bázis bővülésével egyre nehezebb lesz az iparágnak folyamatosan erős kétszámjegyű növekedési rátákat felmutatnia. Ennek ellenére India még mindig nagy értékesítési növekedési potenciállal rendelkezik, mivel az egy lakosra jutó személyautó sűrűség még mindig nagyon alacsony, becslések szerint jelenleg csak 40 autó jut 1000 felnőttre (hasonlítsuk össze ezt az alacsony értéket Nyugat-Európával, ahol 1000 felnőttre 650 autó jut). Az autógyártók közötti fokozódó verseny egyre több megfizethető és vonzó modellt eredményez. Ez várhatóan továbbra is felkelti a fogyasztók érdeklődését. Így van esély arra, hogy a piac felfelé fog meglepetést okozni – állítják a tanulmány szerzői.