A Datahouse adatai szerint 2024 első két hónapjában 22 ezer 409 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 6 százalékkal többet (1271 jármű), mint 2023 januárjában és februárjában. A márkák között első a Toyota (3198 jármű), második a Suzuki (2718 jármű), harmadik a Skoda (2023 jármű), negyedik a Ford (1680 jármű), ötödik a Volkswagen (1512 jármű). A modellek versenyében a Skoda Octavia vezet, második az esztergomi Suzuki Vitara, harmadik a szintén magyar Suzuki S-Cross.
A személyautó márkák versenyében már a Suzuki vezet (2637 személyautó, 96,64 százalékos kiugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,05 százalék, mögötte a Toyota a második (2410 személyautó, 16,06 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (2023 autó, 82,42 százalékos megugrás), negyedik a Volkswagen (1171 személyautó, 21,93 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (1026 autó, 20,96 százalék visszaesés), hatodik meglepetésre egy prémium márka, a BMW (940 autó, 1,95 százalékos növekedés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Nissan (693 jármű, 368,24 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Peugeot-nak (471 autó, 50 százalékos plusz), a Teslának (402 autó, 99,01 százalékos növekedés, a Lexusnak (274 autó, 67,07 százalékos nekilódulás), az MG-nek (263 autó, 34,18 százalékos javulás), menetel a Cupra (130 autó, 145,28 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (79 autó, 163,33 százalékos emelkedés) és a Subaru (21 autó, 31,25 százalék növekedés).
Rosszul kezdte az évet a Dacia (594 jármű, -47,11 százalék), lejtmenetben a Ssangyong (277 autó, -35,43 százalék), a Fiat (331 jármű, -62,17 százalék) és a Porsche sem remekelt (51 autó, -53,21 százalék).
A magyar személyautó-piacon az év első két hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (25,97 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 1228 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,66 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 480 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,33 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (1297 autó). A legnépszerűbb egyterű a Volkswagen Touran (55 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Arteon (197 autó), a kisautók között az Opel Corsa vezet (170 autó), a minik között a Fiat 500 (211 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (76 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (17 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a BMW 7/M (36 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (59 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (286 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (122 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (62 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (246 jármű) és a Ford Transit Custom (344 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (86 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 635 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (82 jármű).
Januárban és februárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Ferrari 812 Competizione, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, egy Lexus LC 500, egy Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, két Aston Martin DBX, két Mercedes-Benz S-osztály Maybach, két Ferrari Purosangue, két Ineos Grenadier, három Lamborghini Urus, három Tesla Model X, három Aston Martin DB12, öt Lexus LM, öt Mercedes-Benz GLS Maybach, öt Audi RS6 Avant, 12 Porsche 911.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,13 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 966-ot, 6,98 százalékos növekedés). Esett a buszértékesítés, 51 ilyen járművet – ebből egy sem hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (38,55 százalékos gyengülés).
Top 50 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)
- Skoda Octavia 1297 autó
- Suzuki Vitara 1228
- Suzuki S-Cross 1203
- Toyota Hilux 635
- Kia Ceed 514
- Dacia Duster 493
- Nissan Qashqai 480
- Toyota Corolla 454
- Toyota Yaris Cross 390
- Toyota Corolla Cross 379
- Hyundai Tucson 374
- Ford Ranger 356
- Ford Transit Custom 344
- Toyota C-HR 340
- Tesla Model Y 286
- Toyota RAV4 – 280
- Kia Sportage 252
- Volkswagen Golf 250
- Ford Kuga 249
- Renault Master 246
- Volvo XC60 – 222
- Fiat 500 – 211
- MG ZS 203
- Volkswagen Crafter 199
- Volkswagen Arteon 197
- Skoda Kodiaq 196
- Ford Transit 194
- Ford Puma 188
- Volkswagen Passat 174
- Opel Corsa 170
- Hyundai i20 – 166
- Toyota Yaris 162
- Skoda Superb 158
- Toyota Aygo X 150
- Volvo XC40 – 148
- Ssangyong Korando 147
- Skoda Scala 146
- Suzuki Swift 146
- Opel Crossland 145
- Opel Mokka 145
- Hyundai Kona 137
- Hyundai i30 – 130
- Nissan X-Trail 130
- Volkswagen Tiguan 125
- BMW 3/M 122
- BMW X5 – 122
- Lexus NX 121
- Citroen Jumper 112
- Tesla Model 3 – 111
- Peugeot 3008 – 109
(forrás: Datahouse)