A Volkswagen Transporter világpremierjén jártunk

Volkswagen Transporter
A Volkswagen Transporter még soha nem kínált ennyi helyet és rakodókapacitást, és soha nem volt ennyire fenntartható és gazdaságos. A Transporter történetében először gyárilag a dízelmotoros változatok mellett plug-in hibridként és elektromos járműként is elérhető lesz. A Transporter hetedik generációjával együtt mutatkozott be az IAA Transportation kiállításon Hannoverben az új Caravelle is – a VW busz a furgonok között.

Aki úgy érzi, hogy ez a forma ismerős neki a magyar utakról, nem téved, az új, hetedik generációs VW Transporter valójában egy Ford Transit, a két vállalat megállapodása nyomán a németek átvették az amerikaiaktól ezt a kisteherautót, egy az egyben. Csupán a járművek orrát és a hátsó ajtó megjelenését módosították, az utastérben a kormánykereket cserélték le.

240729_1TON_EXT_KOMMUNIKATION_GRUPPE_1

Mindenkinek a megfelelő furgon: Az új Transporter-generáció debütálásával a Volkswagen Haszonjárművek követi azt a stratégiáját, hogy minden ügyfél számára a megfelelő furgont kínálja. A jelenlegi, hetedik generációs furgonválaszték három járműből áll: az új Transporter, a Multivan és az ID. Buzz. A Transporter termékcsalád két kategóriára oszlik: a tiszta haszongépjárművek és a Caravelle, személyszállító sorozat. A Multivan a szabadidős és üzleti furgon a kínálatban, és nemrég mutatták be az újonnan tervezett California lakóautót is. Utóbbit a Volkswagen Haszonjárművek hazai importőre, a Porsche Hungaria a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölte a szabadidő-autók kategóriában. Népszerű Európában az elektromos ID. Buzz (GTX változata az Év Zöldautója 2025 díjért van versenyben) és annak kereskedelmi megfelelője, az ID. Buzz Cargo is. A Volkswagen új furgoncsaládja az IAA Transportation kiállítás látogatói láthatták először teljes egészében.

_90A8642-Bearbeitet

Széles választék: Az új generációs Transporter (a modell a Magyar Év Autója 2025 díjért indul a kishaszonjárművek kategóriában) és Caravelle modellek választéka széles. A Transporter különböző válaszfalakkal és üléskonfigurációkkal, kétféle tengelytávval és kétféle tetőmagassággal rendelhető kisteherautóként. A Kombi (személyszállító) és az exkluzívabb Caravelle (transzfer, nagy befogadóképességű taxi, VW-busz családok számára) szintén kétféle tengelytávval kapható. Hagyománykedvelőknek van egyedi Bulli-változat, sőt a Transporter és a Caravelle a terepes, szabadidős PanAmericana változatban is kapható.

_90A2203-Bearbeitet (1)

Van elektromos is: A hajtásrendszerekkel szemben támasztott követelmények összetettebbek és változatosabbak, mint valaha. Az elsősorban városi területeken működő vállalatok a lehető legalacsonyabb üzemeltetési költségek érdekében elektromos mobilitást szeretnének, míg a nagyobb távolságokat megtevő, de főként városban tevékenykedő vállalatok gyakran a plug-in hibrideket részesítik előnyben; a távolsági áruszállítással, helyszíni összeszereléssel és ipari szállítással foglalkozó cégek általában a turbódízel motorokat választják. Hétféle hajtás közül választhat az ügyfél 110 és 286 lóerő teljesítményszintek között.

_90A6731-Bearbeitet_2

Három újonnan kifejlesztett kétliteres négyhengeres TDI motor képezi a Transporter hetedik generációjának hajtásrendszerének alapját: ezek 81 kW (110 LE), 110 kW (150 LE) és 125 kW (170 LE) teljesítményűek. A 110 kW-ig szériafelszereltségként hatfokozatú kézi sebességváltóval párosítják. A 125 kW-os TDI mindig nyolcfokozatú automatikus sebességváltót kap, a 110 kW-os TDI esetében ez opcionális. A 110 kW-tól felfelé a TDI modellek 4Motion összkerékhajtással is rendelhetők. A 81 kW-os TDI maximális nyomatéka 310 Nm, a 110 kW-os TDI maximális nyomatéka 360 Nm, a 125 kW-os TDI motor maximális nyomatéka 390 Nm.

A plug-in hibrid hajtás (eHybrid) fokozatmentes automata sebességváltóval kombinálva 171 kW (232 LE) rendszerteljesítményt nyújt. A 2,5 literes benzinmotor (a Ford Kugából és a Toyota RAV4-ből lehet ismerős) önmagában 320 Nm maximális nyomatékot ad; az elektromos hajtómotor 205 Nm nyomatékot termel. A plug-in hibrid rendszerű modellek elsőkerék-hajtásúak.

_90A1481

Az e-Transporter és az e-Caravelle 100 kW (136 LE), 160 kW (218 LE) és 210 kW (286 LE) teljesítménnyel kapható. Akkumulátoruk kapacitása 64 kWh (nettó). Később lesz egy kisebb teljesítményű villanyos változat kisebb akkuval városi kézbesítői szállításhoz. A TDI és eHybrid modellekhez hasonlóan az e-Transporter és az e-Caravelle is kétféle tengelytávval lesz elérhető. A tisztán elektromos hajtású modellek hátsókerék-hajtásúak.

Érezhetően nagyobb: Az elődmodellhez (T6.1) képest a Transporter és a Caravelle jelentősen több helyet, nagyobb hasznos terhet és nagyobb vontatási kapacitást kínál. Alapkivitelben 5050 mm hosszúak, ami 146 mm-rel több, mint az előző változat, a T6.1. A tengelytáv 97 mm-rel 3100 mm-re nőtt. A Transporter és a Caravelle 400 mm-rel meghosszabbított tengelytávval is rendelhető (teljes hossz: 5450 mm). A Transporter billenőplatós változata alapfelszereltségként a hosszú tengelytávval rendelkezik. A 2032 mm-es külső szélesség (külső tükrök nélkül) minden modell esetében 128 mm-rel nőtt az elődökhöz képest. A szériaváltozatoknál a magasság 1983 mm (normál tető). A mindössze 11,9 méteres fordulókörrel (normál tengelytáv) manőverezés közben könnyedén veszi a szűk kanyarokat is. A normál tengelytávval és tetővel szerelt kisteherautó rakodótérfogata több mint 10 százalékkal, 5,8 köbméterre nőtt. Hosszú tengelytávval és magas tetővel a kisteherautó rakodótérfogata 9 köbméter. A hosszú tengelytávú változatok rakterében három szabvány raklap fér el (kettőt oldalról, egyet hátulról rakodva). A kerékházak közötti maximális szélesség 148 mm-rel 1392 mm-re nőtt. A normál tengelytávú Transporter padlólemezén a raktér hossza 2602 mm – ez 61 mm többletnek felel meg; meghosszabbított tengelytávval a raktér hossza 3002 mm-re nő.  A maximális hasznos teherbírás is 1,33 tonnára nőtt (plusz 0,13 tonna). Megemelték a pótkocsi maximális tömegét is, amely a hajtásrendszertől és a modelltől függően akár 2,8 tonna is lehet (korábban 2,5 tonna volt). A tetőterhelés is javult, 150 kg-ról 170 kg-ra nőtt.

_90A2379-Bearbeitet (1)

High-tech munkahely: A járművezető és az utasok utazási körülményei javultak. A pilótafülkében a kijelzők és kezelőszervek digitális világát robusztus billentyűkkel kombinálték, így a járműveket minden helyzetben könnyen és biztonságosan kezelhetik a szakik. Különböző USB (A és C) és 12 V-os csatlakozók állnak rendelkezésre, de 230 V-os aljzat is van. A plug-in hibrid és elektromos modellek két további 230 V-os aljzattal is felszerelhetők a rakodótérben; a teljes teljesítmény 2,3 kW.

_90A7311-Bearbeitet