Élvezetes motorral, összkerék-meghajtással és csúcsfelszereltséggel próbáltuk ki a Suzuki büszkeségét, az új Vitara S modellt. 1,4 literes turbós motorja 140 lóerő, fogyasztása nem túlzó, praktikuma a mindennapok hősévé teszi.
Hogy néz ki?
Az esztergomi csúcsmodell fekete lovagként már messziről kitűnik a többi Vitara közül, vízszintes helyett függőleges krómozott lamellás a hűtőmaszkja, remek fényerejű LED-es főfényszórója piros keretet kapott, fényezése kétszínű, 17 hüvelykes felnije akár fényes fekete is lehet.
Egyhangú műanyag utasterét piros, vagy inkább bordó műanyag kör alakú betétek (műszerórák, szellőzők), piros cérnával varrott bőrözött kormány, valamint szintén vörös öltésekkel díszített bőr/alcantara ülések dobják fel.
Az első ülések kényelmesek, a hátsók rövid ülőlapot adnak, de széltében elfér három kisebb ember is. Csomagtere átlagos, alapból 375, ledöntött ülésekkel csak 1120 literes, két-három szék és egy szétszerelt asztal kényelmesen befér. Tárolóból van bőven, a kesztyűtartó átlagos. A meredeken döntött szélvédőn erősen tükröződik a műszerfal. A négy mezőre osztott információs rendszer jól áttekinthető, magyarul is kommunikál.
Hogy megy?
Az esztergomi kínálat legerősebb motorjának nyomatéka 220 Nm, ezt már percenként 1500-as fordulatnál leadja. 2200-2300-as fordulatnál érezzük igazi erejét, elég izmos, de nem tépi le a fejünket a 10,2 másodperces százas tempóra gyorsulás. Végsebessége 200 kilométer/óra, nagy tempónál sem zajos.
Turbója 1,1 bar töltőnyomáson dolgozik, a leömlővel együtt a hengerfejbe integrálták, így hamarabb érkezik az ereje. Sport módban élénkebben reagál a gázpedálra a motor, a kormány feszesebb és hátra több nyomaték jut, így stabilabb az úttartása.
Milyen vezetni?
A szabad magasság 18,5 centiméter, könnyű terepre bátran kimerészkedhetünk, a padkák sem jelentenek akadályt, de az 1220 kilogrammos kocsi alja védtelen, differenciálzár és felező nincs.
Futóműve meglepően jó, nem túl kemény, kanyarokban feszes és biztosan harapja az utat. Kormányzása steril, érzéketlen, alig ad visszajelzést az útról. Hatsebességes váltója nem pontos, bizonytalan úton jár, hangosan kapcsol.
A motor sportos ígérete üres marad, a Vitara S egyáltalán nem száguldozásra termett, csak egy diszkrét jelzés arra, hogy a magyar piacon már-már tömegautónak tetsző modell is lehet egyedi, különleges és izgalmas. Nem több mint igény az igényességre, az átlagnál csak kicsit kínál jobbat, de az pont elég.
Mennyibe kerül?
Felszereltségi szintként is felfogható az S változat: automatikus klímát, ülésfűtést, okostelefon tükrözést, érintőképernyős navigációs és szórakoztató rendszert, ütközésre figyelmeztetőt (elég hamar bejelez, kissé riogat) Bluetooth-t, első és hátsó tolatóradart és távolságtartó tempomatot kínál. Az elektronikusan fixre zárható összkerék-meghajtáshoz lejtmenetvezérlő is jár, a 4×4-es rendszer felára 600 ezer forint.
Az 1,4 literes turbómotor csakis ebben a felszereltségben érhető el, választható automatikus váltóval, első- és összkerék-meghajtással. A tesztelt változat alapára 6,81 millió forint. Tetőablak nem rendelhető hozzá, hiányzott.
Kép és szöveg: Biró Csongor
Vásároltam egy suzuki algripet tejes extrákkal át vétel után derült ki hogy a navigáció nem beszél magyarul, meg nyugtattak hogy korigálják a hibát ez másfél éve tötént azóta sem történt semmi.
Szerintem ez szégyen egy ekkora gyártóra mikor Esztergomba gyártják.
Hát igen! Februárban mi is egy Vitára GL+-os autót vásároltunk,és azóta sincs hozzá Magyar navigációs rendszer.Ez felháborító!!
Ennyi pénzért már “Autót” is lehet venni!
Hát igen!Ennyi pénzért vettem is egy jó autót,de nem az autóval van a probléma hanem a navigációs rendszerrel,mert nem magyar nyelvű.
Szeretném jelezni hogy az autószalonban nem is jelezték hogy nincs ezért mint vásárló becsapottnak érzem magam!Egyébként a szalonban is értetlenül állnak a probléma előtt.
Ne keseredjetek el Vitara tulajdonosok. A Suzuki ugyanezt a fejegységet építi be minden új Suzuki változatba (S-Cross, Baleno, etc.) Következetesen sehol nincs magyar hang a navigációban, a telefontükrözés (mirrorlink) csak kevés telefon típussal és nagyon kevés alkalmazással működik. Zsákutca.Viszont rendkívül balesetveszélyes lett így a kocsi. A mélyen elhelyezett képernyőn csipog a navigáció döntési helyzetben, lenézel, rájössz milyen manővert javasol, majd újra az útra nézhetsz pár másodperc után. Beépített orosz rulett!
Ja, és nincs térképfrissítés sem a navigációhoz. 2015-ös térképek, hiányos úthálózat. Igen, a Suzuki-Maruti Indiában biztosítja az azonos típusú fejegységhez a frissítést. (Interneten megtalálható!) Így lehet jó autókat olcsón, gyorsan elrontani.