Nincs alapja a kártérítési követelésnek, mert nem csökken a Volkswagen emissziós botrányban érintett dízel modelljeinek ára az európai használtautó-piacon – írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.
A használtautó árak nyilvántartásával foglalkozó Schwacke GmbH felmérése nem mutatott ki lényeges eltérést a VW márkájú dízel autók árának és általában a dízel autók árának alakulása között Európában 2015 szeptembere, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése és 2016 novembere között. Az európai fogyasztóvédő szervezetek állítása szerint a dízelbotrány csökkenti a VW dízel autók maradványértékét és a tulajdonosoknak ezért kártérítés jár.
Hasonló álláspontot foglalt el Elzbieta Bienkowska, az Európai Bizottság belső piacokért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa is. Véleménye szerint az európai fogyasztókat ugyanolyan elbánásban kell részesíteni, mint a Volkswagen autók amerikai tulajdonosait, miután a VW dízelbotrányában érintett 11 millió autóból 8,5 millió Európában talált gazdára. A Volkswagen a dízel autók amerikai tulajdonosainak 1-7 ezer dollár kártérítést fizet.