A Takata japán autógyártó immár a harmadik egymást követő üzleti évet zárja veszteséggel, döntően az általa gyártott, emberéleteket is követelő hibás légzsákokért fizetett amerikai bírság és kompenzáció, valamint a visszahívások magas költségei miatt.
A japán cég rontotta nyereségvárakozását és most azzal számol, hogy 64 milliárd jen (533 millió euró) veszteséggel zárhatja a március végén záruló üzleti évet az eddig becsült 20 milliárd jen nyereséggel szemben. A Takata januárban ismerte el felelősségét az általa gyártott, világszerte legalább 16 emberéletet is követelő hibás légzsákok miatt, és bejelentette, hogy kompenzációt fizet. Az ügyben eljáró detroiti ügyészség azt közölte, hogy a japán cég februárban 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 125 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, valamint 850 millió dollárt a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.
A december végével záródott folyó üzleti év első 9 hónapját 67,1 milliárd jen veszteséggel zárta a konszern, az egy évvel korábbi 2,5 milliárd jen nyereséggel szemben. A cég bevétele 9,5 százalékkal 491,6 milliárd jenre csökkent a kilenc hónapban.
A Takata autógyártó partnerei – többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW – szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig csaknem 69 milliót. A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, és az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott. A légzsákok meghibásodása miatt globálisan 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak és összesen mintegy 180-an megsérültek.