A magyar kormány 12 százalékos támogatási intenzitással járul hozzá a debreceni repülőtéri ipari parkban létesülő autóbuszgyári beruházáshoz, ennek összege elérheti az egymilliárd forintot.
A kormányzat szerint Magyarországon évente 1000-1200 autóbuszt kell gyártani, hogy a hazai igényeket kielégítsék. A magyarországi buszok átlagéletkora több mint 15 év, a kormánynak az a célja, hogy ez 10 év alá csökkenjen a következő években. A járműgyártási program fontos része a kormány iparfejlesztési törekvéseinek, hogy az ágazat 23 százalékos GDP-részesedését húsz év alatt 30 százalékra növelje.
Papp László Debrecen polgármestere a magyar gazdaság, a magyar vállalkozói szektor erősödésének mintaprojektjeként értékelte a buszberuházást, amely “olyan fejlesztést testesít meg, amire kevés jó példa van Magyarországon”. A városvezető a magyar középvállalat – az ITK Holding – és a világcég – a Daimlerhez tartozó EvoBus – együttműködésére utalt, aminek eredményeként “Debrecen felkerül a világ járműgyártásának térképére”. Papp László szerint különösen jelentős, hogy a beruházás oktatási-innovációs központ építésével kezdődik, ami hosszú távú együttműködést jelent a buszgyártásban.
Kossa György, az InterTanker Holding elnök-vezérigazgatója hozzátette: a megkezdett 20 millió eurós beruházással oktatási-fejlesztési központot és gyártóüzemet építenek a Határ úti ipari parkban, ahol az év végétől évi kétszáz busz készül. Az 50 millió eurós beruházással a repülőtéri, déli ipari övezetben felépülő nagyobb gyárukban pedig 2018 második felétől további 700-800 autóbuszt gyártanak évente a holding és az EvoBus együttműködésében – tette hozzá megjegyezve, hogy a kétlépcsős beruházással összesen 475 új munkahelyet teremtenek a hajdú-bihari megyeszékhelyen.
Kossa György az MTI érdeklődésére megjegyezte: az általuk 2009-ben kifejlesztett elektromos hajtáslánc prototípusával felszerelt elektromos midibuszt évek óta tesztelik Debrecenben. E tapasztalatok alapján 2019-ben megkezdődhet az elektromos autóbuszok sorozatgyártása is Debrecenben.