A kínai és az amerikai piac zsugorodása miatt gyenge fél évet zárt a Hyundai.
A dél-koreai autógyár szerdán közölte, hogy az első fél évben világszerte 2,2 millió gépkocsit értékesített, 8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A nettó nyereség több mint egyharmadával, átszámítva 1,76 milliárd euróra esett. Ezen belül a második negyedévben megfeleződött, átszámítva 626 millió euróra csökkent a nyereség. Szakértők szerint a Hyundai nem alkalmazkodik elég rugalmasan az igényekhez, kínálatának gerincét a limuzinok alkotják, miközben a piac egyre inkább a SUV-ok felé fordul.
A kínai eladások 29 százalékos zuhanásában annak is szerepe volt, hogy a kormány a Hyundai bojkottjára szólította fel a vásárlókat, tiltakozásul az ellen, hogy az Egyesült Államok rakétaelhárító rendszert telepített Dél-Koreában.