Új, automatikus kisalkatrész-raktárt helyezett üzembe a Škoda a csehországi Kvasinyban működő gyárában, amely a cseh gyártó egyik legnagyszabásúbb logisztikai projektjeként valósult meg. Erre a gyártó több mint nyolcmillió eurót költött. Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány, s még rugalmasabbá tehetők a gyár logisztikai folyamatai.
„Kvasiny gyárában újonnan létesített automatikus kisalkatrész-raktárunkkal következetesen haladunk tovább a Škoda kisméretű alkatrészei raktározása, illetve kiadása automatizálásának útján” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, az igazgatótanács termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. „Az AKL-technológia jelentősen növeli hatékonyságunkat és termelékenységünket, miközben precízebb logisztikai folyamatok mentén kisebb raktárkészlet tartását teszi lehetővé. Mindezeken túl nagyban növeli az egyes munkahelyek ergonómiáját és a munkabiztonságát.”
Az új raktárt automatizáltsági foka avatja egyedülállóvá, kamerás robotok segítségével megoldott automatikus árubevételezéssel, illetve robotok, emelőasztalok és árutovábbítók végezte, szintén önműködő, árukiadással. A robotok teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül rakodják a dobozokat szállítószalagról a szállítókocsikra.
A Kvasinyban – ahol a Kodiqa, Superb és Karoq készül – alkalmazott AKL rendszerében a kisméretű alkatrészeket az alkatrészraktár egy központi helyén tárolják. A beraktározás és az úgynevezett „pick” – vagyis a megfelelő darab kivétele a megfelelő rekeszből – egyaránt teljes egészében automatikusan zajlik. Az AKL-raktárból már közvetlenül a szerelőszalaghoz továbbítják a kisméretű alkatrészeket, ahová just-in-sequence rendszerben, azaz pontosan a beépítés sorrendjében érkeznek. Kvasiny új AKL-létesítményének kapacitása 45 ezer kisárutovábbító egység (KLT).
Az építési munkálatok 2016 januárjában kezdődtek meg Kvasinyban. A Škoda több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol.