Egy súlyos vasúti katasztrófát követő hosszú, hatéves kényszerszünet után az eddigi 300 helyett újra 350 kilométeres óránkénti sebességgel száguldanak a szupervonatok Kína két legnagyobb városa, Peking és Sanghaj között.
Mindkét irányban naponta 14 újgenerációs szupervonat, a Fuxing teszi meg az 1250 kilométeres utat 4 és fél óra alatt, 20 percet lecsípve a menetidőből. A kínai államvasutak szóvivője szerint ezek a vonatok olyan népszerűek, hogy az első napra már egy héttel korábban elkelt minden jegy.
Kínában 2008-ban közlekedtek először vonatok 350 kilométeres csúcssebességgel. Peking és Sanghaj között 2011-ben, egy 40 halálos áldozatot követelő vasúti szerencsétlenség után csökkentették a szupervonatok sebességét 300 kilométer per órára biztonsági okokból. 2011. július 23-án egy nagysebességű vonat a kelet-kínai Vencsou városnál összeütközött egy másik szupervonattal. A szerencsétlenségben negyven ember életét vesztette, 190-en megsérültek. A balesetet a jelzőrendszer meghibásodása okozta a hatóságok szerint.
A Peking-Sanghaj vasútvonal az egyik legforgalmasabb Kínában, évente több mint 100 millió ember utazik rajta.
Kínában van a világ nagysebességű vasútvonalainak 60 százaléka, a 22 ezer kilométernyi szupervasút egyharmada alkalmas a 350 kilométer/óra sebességű közlekedésre. 2020-ra további 10 ezer kilométernyi szupervasút üzembe helyezését tervezik.
A szupervonatoknak a Peking-Sanghaj vonalon üzembe helyezett új nemzedéke, a Fuxing (megfiatalítás) a korábbi szupervonat, a Hexie (harmónia) jelentősen továbbfejlesztett, tágasabb és energiatakarékosabb, megbízhatóbb és hosszabb élettartamú változata. A szupergyors vonatairól híres Japánban a jelenlegi leggyorsabb szuperexpressz, a Tohoku Sinkanzen 320 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik.