Bár Brazília gazdaságával kapcsolatban nem túl optimisták az elemzők, akad egy iparág, ami növekedést jósol: az autóipar befektetői újra lehetőségként tekintenek az országra. A navigációs megoldásokban piacvezető NNG ennek szellemében 2015-ben erősítette jelenlétét Dél-Amerikában, Sao Paulóban.
Az ezredforduló elején a leggyorsabban fejlődő országok között tartották számon stabil, 5% feletti éves GDP növekedéssel. Brazília – Dél- és Latin-Amerika legnagyobb kiterjedésű országa – jelentős gazdasági változásokon ment át az elmúlt években. A szertelen fiskális politikának köszönhetően a GDP arányos költségvetési hiány 8 százalékkal növekedett (2010 – 2%, 2015 – 10% ). A kormánynak nem maradt túl sok lehetősége az adóemelésen és a költségek csökkentésén kívül, hogy visszatérjen korábbi fejlődési potenciáljához.
A gazdasági nehézségek ellenére akad egy iparág, ami komoly befektetési lehetőségeket lát a latin-amerikai országban. A legnagyobb autógyárak – mint a BMW, Audi és a Mercedes – a következő években folyamatosan invesztálnak a régióba. Az elemzők átlagosan 4%-os iparági növekedést jósolnak a következő 6 évre, ami a beszállítóiknak is nagy lehetőséget kínál a terjeszkedésre. Az NNG évek óta ismert a régióban: eltökéltségüket mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy az októberi Telematics Brazil & LATAM eseményen már előadóként vettek részt, ahol bemutatták piacvezető megoldásaikat. A piaci pozíciójuk erősítéséhez helyi szakembert is alkalmaznak.
A brazilok navigációt akarnak
A gépjárműipari kutatásokban elsőszámú SBD adatai szerint a high-tech infotainment rendszerek egyre fontosabbak a sofőröknek egy új autó vásárlásakor. Kutatásaik alapján látható, hogy a felhasználók 85 százaléka szívesebben használ utazásai során beépített navigációs rendszereket, mint okostelefonos applikációkat. A beépített navigációs eszközök elterjedését segíti, hogy a városok között gyenge a térerő, így a mobil navigációs applikációk komoly hátrányban vannak az NNG beépített megoldásaival szemben.
Nem Brazília az egyetlen
Brazília mellett a latin-amerikai régió más országai is tartogatnak kiemelkedő befektetési lehetőségeket. Mexikóban az eladások erőteljes növekedését jósolják a gyártók, mivel a bérek növekedése fűti a vásárlási kedvet, a kormány viszont korlátozza a használt autók importját.