Növelte forgalmát és nyereségét a második negyedévben a BMW AG – derül ki az autóipari konszern honlapján közzétett eredmény beszámolóból.
A BMW AG értékesítési árbevétele a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 4,5 százalékkal 25,01 milliárd euróra emelkedett. Az adó előtti eredmény 7,9 százalékkal 2,725 milliárd euróra, nettó nyeresége 11 százalékkal 1,94 milliárd euróra nőtt. A bevételarányos jövedelmezőség 9,5 százalék volt a második negyedévben, magasabb az egy évvel korábbi 8,4 százaléknál.
A második negyedévben a BMW AG 605 ezer BMW, Mini és Rolls-Royce autót értékesített, 5,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az év első felében pedig 1,163 milliót, ami 5,8 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Január-júniusban a BMW 45,867 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 2,3 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbinál. Működési (EBIT) eredménye 2,7 százalékkal 5,182 milliárd euróra emelkedett, ami új rekord a tavalyi után. Az adó előtti eredmény 6,5 százalékkal 5,166 milliárd euróra emelkedett, ami szintén rekord.
A BMW a globális autópiac 2,3 százalékos növekedését várja az idén elsősorban a kínai és az európai keresletnek köszönhetően. Európában az idén a BMW várakozásai szerint 15 millió autót helyeznek majd forgalomba, 5,4 százalékkal többet, mint tavaly. Németországban 2,6 százalékos növekedéssel 3,3 millió lesz a forgalomba helyezések száma, az Egyesült Királyságban pedig 2,9 százalékos növekedéssel 2,7 millió. Az Egyesült Államokban 0,2 százalékkal 17,5 millióra nő lesz a forgalomba helyezések száma, míg Kínában 6,9 százalékos növekedéssel 22,0 millió.
A BMW az idei évre a tavalyi 9,224 milliárd eurónál kissé magasabb adó előtti eredményre számít. Eladásaiban új rekordot vár a cég a tavalyi 2,247 milliós rekord után és értékesítési árbevétele is emelkedik majd a 2015-ös 85,536 milliárd euróhoz képest. Bevételarányos jövedelmezősége tervei szerint a tavalyi 9,2 százalék után az idén 8 és 10 százalék között lesz.