Peugeot 208 teszt: ideális szépség

Modernizálták a Peugeot üdvöskéjét, a 208-as immár aktív balesetmegelőző rendszerekkel is óvja utasait. Takarékos és erős dízelmotorral, valamint látványos fényezéssel teszteltük.

Peugeot 208

Hogy néz ki?

Matt fényezéssel és lime zöld élénk színes betétekkel dobta fel az amúgy is igen szexis 208-ast a Peugeot. Ebben az összeállításban az amúgy nagyon nőies kisautóban a férfiak sem érzik magukat furán. LED-es fényei látványosak, belső tere is gondos odafigyelésről tanúskodik. Kényelmes autó, jól áttekinthető, korszerű műszerfala tetszetős, kapcsolói ergonomikusak. Két meglett férfi kissé intim kapcsolatba kerül az első üléseken, vállban ilyenkor szűk az autó, a könyökök is könnyen ütköznek. Hátul is kisebb termetűek férnek el kényelmesen, de három gyereknek elég a hely.

Peugeot 208

Hogy megy?

120 lóerőt préseltek ki a mérnökök a takarékos egyhatos HDi dízelmotorból, ez az erő egy ilyen kisautót bármilyen helyzetben magabiztosan mozgat. Erénye mégis a takarékosság: könnyedén öt liter alatt marad az átlagfogyasztása, de még a 4,5 literes átlag elérése sem lehetetlen feladat. Hatótávja tesztünk során meghaladta az 1200-at. Kilencvennél 1500-at forog percenként a főtengely, száznál 1600-at, 110-nél 1750-et, 120-nál kétezret, 130-nál 2200-at.

Peugeot 208

Milyen vezetni?

Amennyire érzelemdús a kocsi kialakítása és külseje, annyira nem izgalmas a vezetése, de ötsebességes váltója pontosan kapcsol, kormányzása precíz, futóműve kényelmesre hangolt – összességében hibátlan a működése. Sportosan vezetni lehet, de erőltetett, sokkal inkább a lomha jelző fejezi ki dinamizmusának hiányát.

Peugeot 208

Mennyibe kerül?

Az Allure felszereltséggel kiállított kocsink (bőr kormány, elektromos ablakemelők, elektromos és elektrokróm tükrök, hazakísérő fény, esőérzékelős ablaktörlők, kétzónás automatikus klíma, automatikus fényszóró-bekapcsolás, tempomat, ESP, ködlámpák statikus kanyarfénnyel, LED-es nappali világítás, pirotechnikai övfeszítők, hat légzsák). Extraként navigációs berendezést, vészfékasszisztenst, panoráma üvegtetőt, fűthető üléseket, tolatókamerát kaptunk. Kocsink listaára mintegy 6 millió forint. A modell indulóára benzinmotorral 3,2 millió forint. A 120 lovas dízel Allure felszereltséggel 5 millióba kerül listaáron, de a Peugeot-nál jelentős kedvezményeket kap a vásárló, ami jelenleg 400 ezer forint (2016.08.12.).

Kép és szöveg: Biró Csongor

P1290119 P1290114 P1290107 P1290101 P1290097 P1290095 P1290076 P1290064 P1290057 P1290054