Ahogy Seat Leon az egyik legszebb kompakt autó, úgy az ST az egyik legszebb alsóközép-kategóriás kombi. De nem a szépsége a legnagyobb cégautós erénye, hanem technikája, takarékos motorja és pazar helykínálata.
Hogy néz ki?
A farrész 27 centiméteres túlnyúlása jelzi bőséges csomagterét, miközben a sarkos hátsó szélvédő üveg, a finoman lekerekített tetővonal és az izmos vállak dinamikus mivoltát hangsúlyozzák. A Leon ST műszaki eleganciáját tovább erősítik a választható, teljes egészében LED-alapú fényszórók, kombinálva az ugyancsak LED-es hátsó lámpákkal. Tesztautónk fényárban úszott., aki egyszer megtapasztalja a modern világítástechnikát, nem akar mást.
Alapváltozatban a Leon ST 1233 kilogrammot nyom, ami mindössze 45 kilogrammal több, mint az ötajtós Leon tömege. A beltér egyszerű, nincs túlkombinálva, az ergonómia példás, a kapcsolók korábbi Audikból ismerősek.
A hátsó ülések háttámláit rendkívül könnyű ledönteni, miközben a dupla padlós csomagtér egységes teret teremt, és nagy mértékben megkönnyíti a ki- és bepakolást. A jobb első ülés háttámlája teljesen lehajtható, így hosszú tárgyak is kényelmesen elhelyezhetők. 587 literes csomagtere – amely a hátsó ülések döntésével 1470 literesre növelhető – megfelelő a hétköznapi használatú nagyobb tárgyak befogadására is.
Hogy megy?
A 77 kilowattos (105 lóerő) 1.2 TSI stop-start rendszerrel és a fékezési energia visszanyerésével keveset fogyaszt (a több mint 400 kilométeres teszt során átlagban 6,1 liter üzemanyagot nyelt be 100 kilométerenként) meglehetősen jól megy, köszönhetően a hétfokozatú DSG-váltó sportosan is kapcsolható technikájának. Kilencvennél 1900-at forog a főtengely percenként, 100-nál 2100-at, 110-nél 2300-at, 120-nál 2500-at, 130-nál pedig 2900-at.
Milyen vezetni?
A váltó sportfokozatában tudjuk kiaknázni az 1,2 literes turbómotor tartalékait, kihúzatva éretté válik a kocsi kamaszos hangja is. Multifunkciós kormánya pontos, futóműve támogatja a gyors kanyarvételt. Elöl MacPherson futóművel rendelkezik, hátul csatolt lengőkaros futóművet kapott. A Leon kombinak csak jó tulajdonságai vannak: takarékosság, dinamizmus, a szép forma, a technikai tartalom, az innovációs és egy jól használható méretes puttony.
Mennyibe kerül?
Style felszereltségű autónk több is, mint egy jó üzleti autó: automatikus klíma, ülésfűtés kényeztet, nagy méretű érintőképernyőn vezérelhetjük a zenelejátszót, a tolatásban radar segít, alufelnink 17 hüvelykes. Legolcsóbban kombi Leonhoz 86 lóerős változatban juthatunk belépő felszereltséggel 4,198 millió forintért. A tesztelt változat induló ára 6,57 millió forint, extrákkal (LED-es világítás, ülésfűtés, metálfény stb.) 7,67 millió forintba kerül.
Kép és szöveg: Biró Csongor