Volkswagen Tiguan teszt: feljebb lépett

A Highline felszereltségű Tiguannal a Volkswagen egy szintet feljebb lépett és egy csapásra a prémium kategóriában is van keresnivalója. Reszkess BMW, rettegj, Audi!

2,8 millió vásárló nem tévedhet nagyot. Főleg, ha közülük 700 ezer német. A német piac legkedveltebb szabadidő-autója megújult, technikai tudása, minősége és vezethetősége a prémium kategóriát súrolja.

VW Tiguan

Újdonságok

Elődjéhez képest természetesen megnőtt a Tiguan: hat centiméterrel hosszabb, három centiméterrel szélesebb, tengelytávja pedig hét centivel bővült. A trendnek megfelelően magasságából veszített három centit, 20,1 centis hasmagassága és 17-es téli kerekei lehetővé teszik, hogy elhagyjuk a burkolt utat. A németeknek természetesen tetszik a kocsi, formatervezési díjjal tüntették ki. Semmi kihívó vagy különleges nincs benne, ennek ellenére szerethető a formája, letisztult, nem hivalkodó, ugyanakkor trendi és naprakész.

VW Tiguan

A Tiguan konszern többi kompakt modelljéhez hasonlóan a moduláris keresztmotoros platformra épül. Az összeszerelés minőségi, a belső dizájn visszafogott, az ajtók határozott puffanással csukódnak, érződik, hogy van bennük anyag. A Highline felszereltségben a fényszórók és a lámpák már mind LED-esek.

VW Tiguan

Van városi koccanásgátló, sávtartó és sebességet automatikusa tartó rendszer, amely rövid ideig (15-20 másodpercig) önvezetésre is képes, van aktív motorháztető (gyalogosgázoláskor megemelkedik). Kamera helyett kizárólag radarszenzorok alapján észleli az autó az előtte lévő tereptárgyakat és élőlényeket. A távolságtartó tempomat a DSG-vel együttműködve araszoló funkciót is kínál, ami hasznos lehet dugókban. Hasznos a keresztirányú holttérfigyelő, amely fékez, ha valaki oldalról feltűnik mögöttünk.

VW Tiguan

A Tiguan is megkapta az Audiban bevezetett, majd a Volkswagennél is alkalmazott virtuális központi kijelzőt, amely végletekig testre szabható és annyi információt képes megjeleníteni, amennyit felfogni vezetés közben nem is tudunk. Hogy könnyebb legyen a tájékozódás, szélvédőre vetített kijelző is a rendelkezésünkre áll, az adaptív tempomat, a navigációs jelzések mellett az aktuális sebességet is mutatja. Hatótávot, hatékonyságot, de offroad jellemzőket is megjelenít, akár a kormányszöget is. Mindezt természetesen a közelségérzékelővel is ellátott középkonzoli kijelzőn is megjeleníthetjük, de itt kapjuk hátramenetben az akár 360 fokos kameraképet is. A Tiguan önmagától parkol be és ki, természetesen, csak ha hagyjuk.

VW Tiguan

Technológia

Kétliteres dízelmotorja 150 lóerős, van ennél erősebb 190 lovas és gyengébb 115 lóerős is. Ha engem kérdeznek, utóbbit választják, amely nem sokkal gyengébb, mint a középső, ám sokkal tartósabb lehet. A 150 lóerős viszonylag halkan dolgozik, álló helyzetből a mintegy 1,6 tonnás Tiguant 9,3 másodperc alatt gyorsítja 130 kilométer/órára. Végsebessége alig haladja meg a 200 kilométer/órát.  Legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm, a hátfokozatú DSG gyorsan kapcsol és vitorlázó funkciója is van takarékos üzemmódban. Ha visszafogottan autózunk, a fogyasztására nem lesz panaszunk, a közel 400 kilométeres próba során 6,5 literes átlagfogyasztást értünk el 100 kilométerenként.

VW Tiguan

Szubjektív

Sokféle üzemmódban használhatjuk a Tiguant, a normál, a sport és a takarékos mellett individuális módot is összelegózhatunk. Emellett a váltó balján található forgókapcsolóval offroad üzemmódot is kapcsolhatunk, itt havas, aszfalt, vagy laza talaj lehet a menü. Az összkerék-meghajtással szorosan összefüggő rendszer ehhez igazítja a gázpedál érzékenységét, az elektronikus differenciálzárat, a lejtmenetvezérlőt és a DSG váltó működését.

VW Tiguan

Rugózása példás, magabiztosan simítja ki a makacsabb úthibákat is, miközben kanyarokban sem szégyenlős. Terepen is megfontoltan csillapít, földúton is csapathatunk úgy, hogy az utasok nem káromkodnak. Elindulási hajlama visszafogott, kormányzása kiegyensúlyozott, de nem elég közvetlen a sportos autózáshoz.

VW Tiguan

A kiválóan párnázott hátsó alcantara-szövet ülések ugyanolyan kényelmesek, mint az elsők, amelyek csak kézzel állíthatók. A 18 centi hosszban csúsztatható hátsó üléspad alapáras. A lábtér nagy. A csomagtér alapesetben 520 liter, de a variálással 615 literre bővíthetjük, vagy a támlák ledöntésével 1655 literes poggyászteret kaphatunk.

VW Tiguan

Költségek

A Tiguan nem olcsó mulatság. Aki 4×4-es dízelt szeretne, annak legkevesebb 10,358 millió forintot kell a kasszánál letennie. Tesztautónk persze még ennél is jóval többe került. 15 millió forint nem kevés pénz egy olyan autóért, amely Golf méretű platformra épül, de meg kell hagyni, odatették magukat a mérnökök.

Kép és szöveg: Biró Csongor

12 10 8 7 3 1