Ultrakompakt szabadidő-autóként mutatta be a hazai sajtónak az új Ignist a Suzuki. A csinos csöppség szívómotorral, rendelhető összkerék-meghajtással és a távozó Swiftnél nagyobb csomagtartóval, de annál borsosabb áron érkezik.
Újdonságok
A kicsi kocsi hossza 3700 milliméter, szélessége 1660-1690 milliméter, magassága 1595 milliméter, tengelytávolsága 2435 milliméter. 4,7 méter fordulási sugarával az Ignis könnyen manőverezhető és kormányozható szűk utcákban és parkolókban is. A nagy átmérőjű kerék és nagy hasmagasság megkönnyíti a vezetést az egyenetlen és kátyús utakon. Terepszögei: hátul 38,8 fok, elöl 22 fok, átlépőszöge 18 fok. Szabad hasmagassága 180 milliméter. A négyszemélyes kiviteleknél a bal és jobb hátsó ülés külön előre-hátra gördülhet (165 milliméteres a mozgástér), amivel könnyen beállítható a kívánt lábtér, vagy az ideális pozíció a csomagok elhelyezéséhez. A hátsó ülések könnyen mozgathatók az üléstámlák tetején vagy az ülések alatt levő karokkal. Alapból 267 liter (összkerék-meghajtással 227 liter), előretolt ülésekkel pedig maximum 514 liter a csomagtartó mérete, ledöntött ülésekkel pedig akár 1100 liter is lehet (attól függően, hogy fix, vagy tologatható a hátsó üléspad). Az 50:50 arányban osztott hátsó ülések (felszereltségfüggő) a csomagtér felől is lehajthatók.
Innováció
Az Allgrip összkerék-meghajtási rendszer megkönnyíti a mindennapos vezetést, különösen csúszós vagy havas utakon. A viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel, amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az úton. Az összkerekes modellekben visszagurulás-gátló is található, amely megakadályozza (akár 2 másodpercig) az autó hátra gurulását, amikor emelkedőn a sofőr leveszi a lábát a fékről és ráteszi a gázpedálra. A lejtmenetvezérlő 10 kilométer/órára lassítja a kocsit, és összpontosítja a forgatónyomatékot a tapadó kerekekre. A kipörgésgátló funkció sima indulást biztosít a sártól vagy hótól csúszós utakon. Gyorsan lefékezi a csúszó kereket, a hajtóerőt pedig a tapadó kerékre adja, és növeli a kimozdulási teljesítményt a vonóerőszabályzás használatával, hogy a motor nyomatéka ne vesszen kárba.
Mintha csak az autónak szemei lennének, két kamera figyeli az előtte haladó járműveket, gyalogosokat és a sávok vonalát. A kameráktól kapott különféle információk alapján segít a rendszer elkerülni az ütközéseket, és enyhíteni az ütközés miatt keletkező károkat figyelmeztetések és automatikus fékezés révén. Korábban a Suzuki radart használt, de az például nem volt képes felismerni a gyalogosokat.
Amikor a rendszer ütközés veszélyét észleli, csipogó jelzést ad, és a műszerfalon egy fényjelzés is megjelenik. Ha fokozódik az ütközés veszélye, az autó automatikusan enyhén fékezni kezd a figyelmeztetések mellett, hogy a vezetőt segítse az ütközés elkerülésében. Ha a vezető a fékre lép, miközben működik a figyelmeztető fék funkció, akkor a rásegítő funkció még erősebben fog fékezni. Amikor a rendszer azt észleli, hogy elkerülhetetlen az ütközés, akkor automatikusan erősen fékez, hogy megelőzze az ütközést vagy enyhítse a károkat.
Amikor a jármű hozzávetőleg 60 kilométer/óra fölött halad, és elhagyja a sávot anélkül, hogy a vezető indexelne, a rendszer megrezgeti a kormányt, és a műszerfalon fényjelzéssel figyelmeztet a sávelhagyásra. Amikor a jármű hozzávetőleg 60 kilométer/óra fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig beleng, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti belengésre. Ha hirtelen rálépünk a fékre, miközben 55-nél gyorsabban haladunk, a féklámpákon kívül a kocsi vészvillogója is automatikusan gyorsan villogni kezd, hogy figyelmeztesse a mögötte haladókat a veszélyre.
Technológia
Az Ignis merevsége kiváló, miközben rendkívül lecsökkent a merevítők száma és a szerkezet súlya. Ennek az új generációs megoldásnak a használata nagyban hozzájárul a kiváló üzemanyag-takarékossághoz, a rendkívül megnövelt stabilitáshoz és a szilárdsághoz, ami a karosszériát jellemzi. A motortér minimálisra csökkentése egyben kényelmes belső teret is biztosít.
Motorja 66 kilowattos (88 lóerő percenként 6000-es fordulaton), legnagyobb nyomatéka 120 Nm percenként 4400-es fordulatnál. Az 1,2-es motor egyedi befecskendező rendszere nagymértékben javítja az égés hatásfokát a sűrítési viszony növelésével. A rásegítős, villanymotorral megtámogatott SHVS hibridváltozat rendelhető Magyarországon is, de a tapasztalatok szerint a hazai Suzuki-vásárlók inkább a szívómotort kedvelik. A felfüggesztést újratervezték, hogy csökkentsék a tömegét, és fokozzák az erősségét. Amellett, hogy finoman elnyeli az útfelületből eredő ütéseket, hozzájárul a könnyű, stabil kormányzási élményhez, amely azonnal reagál a vezető mozdulataira. A kormánymű fogasléces, fékjei elöl hűtött tárcsafékek, hátul dobfék vagy tárcsafék lassít. A futómű elöl MacPherson rugóstag tekercsrugóval, hátul torziós futómű tekercsrugóval Az Ignis tömege 810-920 kilogramm kiviteltől függően. A tesztelt 4×4-es változat legnagyobb sebessége 165 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órára 11,5 másodperc alatt gyorsul.
Szubjektív
Meglepően jó volt vezetni az új Ignist. A vezetőülésben kényelmesen elférünk, sőt magam mögött még akár 190 centis utasnak is volt elegendő hely, az Ignis valóban négyszemélyes. A hátsó sorban ülők az Etyek-Budaörs távolságon is panaszkodtak a szűkösségre és a futómű keménységére, ugyanakkor elöl ezt a véleményt nem tudtam megerősíteni. Tapasztalataim szerint a csúcsfelszereltségű Ignis kifejezetten jó kisautó, a beltér modern kialakítású, a felhasznált anyagok gyatrák, de legalább a formatervük igényes. A beépített Pioneer navigációs és szórakoztató egység alkalmatlan autós feladatokra, de az importőr megnyugtatott, hogy a mostantól megrendelt kocsikba már a Bosch által gyártott, a Vitarában és az S-Crossban is alkalmazott érintőképernyős rendszert építik be. Terepen is kipróbáltuk a kocsit, az Allgrip változat a sarat jól bírja, a kipörgésgátló haszna érezhető. Mivel könnyű, nehezen akad el, de azért csak óvatosan hajtsunk le az útról. Motorja elég erős a könnyű vázhoz, az autó jól tapad az úthoz, nem imbolyog nagyobb tempónál sem, a kormány egy kissé érzéketlen, a váltó pontos, de a hatodik fokozat hiányzik. 110 kilométer/óránál háromezret forog a főtengely, a menet- és szélzaj nem jelentős, a rugózás kényelmes.
Gyártás
A Suzuki Ignist Japánban Szagarában, valamint az indiai Gurgaonban gyártják.
Biztonság
Az Ignis karosszériájának tervezésekor a Suzuki TECT módszerét használták, amely ütközés esetén hatékonyan elnyeli és szétszórja az energiát. Az Ignis alapkiépítésben 6 légzsákot tartalmaz. A felszereltség része az elülső, az oldalsó és a függönylégzsák is. A sávelhagyásra figyelmeztető időben jelez, a parkolásban tolatókamera volt a segítségünkre. Biztonsága GLX felszereltséggel ötcsillagos. Az alapfelszereltségű modell 3 csillagot ért el. Az Ignis esetében az alapfelszereltségű és az extrákkal ellátott modellek közötti különbség elsősorban a kettős kamerás technológiának köszönhető.
Költségek
Az Ignis listaáron 3,755 millió forint, de a kereskedői kedvezmények ezt jelentősen mérsékelhetik. A tesztelt összkerekes csúcsváltozat listaára 5,04 millió forint.
Kép és szöveg: Biró Csongor/Suzuki
Hááááát….duster nyerőbb….és olcsóbb- SOKKAL.
Kinek mik az igényei.
Én nem vennék Dustert, viszont egy Ignisen gondolkodom.
Mi ketten vagyunk, csak városban használjuk. Minek akkora vas?
A haverom vett egyet tavaly ősszel – 8 L felett eszik városban az 1.6-os Dustere, és eddig kétszer volt szervizben az új autóval. Én most adom le a 9 éves Splashem – egyszer égett ki az egyik féklámpája.
Szörnyü…
Nem mernék ezzel a torz szülöttel
mutatkozni
A suzuki meg veled nem merne mutatkozni…
Ne már,egy ilyen kis szarért közel 4 milla?Hogy néz ez ki?
Mintha présbe dobták volna.
Szerintem meg baromi jól nèz ki! Amúgy meg 3.5 közepes felszereltsèggel. Anyièrt rendben is van a konkurenciàt àtnèzve. Duster nagyobb de nem olcsóbb de nekem nem kell akkora autó meg ez ezerszer zoralul nèz ki.
Szerencsém volt kipróbálni az alap modelt és csak javasolni tudom a közelebbi ismerkedést az Új Ignissel.
13 éves Ignis tulaj vagyok és magam is elgondolkodtam a cserén. Természetesen fontos, hogy mire is használnánk a megvásárlandó jószágot.
Városi rohangálósnak (pláne belváros) 1-4 főnek, aki nem vágyik prémium kategóriás suhanásra és mindenképp elismerő tekintetekre, annak csak ajánlani tudom.A Suzukik eddigi kialakításához képest meglepően igényes beltér és szerelési minőség tartozik az Ignishez. Fiatalos, tetszetős műszerfal már az alap verzióban (GL) is. A vezető ülésben még egy magam fajta 180cm magas/ 102kg ember is kényelmesen elfér, a hátsó ülésen, magam mögött is 10cm a térdem előtt,5cm a fejem fölött, szerintem korrekt helykínálat. A csomagtér valóban nem egyterűeket megszégyenítő, de arra ott az SX4 s Cross 🙂
A próba úton egy kellemesen pörgős, nem zajos kis 1.2-essel mentem és tudja a dolgát, az alap verzió 810kg -os súlyát jól mozgatta.
Kifejezetten jó érzés volt vezetni…nyilván nem a sportélmény miatt.
Ami még erősen mellette szólhat, az a fogyasztása: vegyes 5,6 liter
városi: 6 liter
Akinek nem annyira jön be az amúgy nem túl jó navigációs kijelző és a vicces gyári könnyűfém felnije, annak javaslom az alap verziót 3.050.000,-Ft körüli áron a kereskedésekben, amit később magunk kedvére “tuningolhatunk” ízlésünk szerint.
Érdemes kipróbálni!