Az Opel egyterűje új arccal, hétszemélyes kivitelben és magyar motorral még mindig hódít, megkerülhetetlen ajánlat az egyterűek piacán. OnStar rendszerrel és 1,6 literes dízellel tettük próbára. Képes tesztünk következik, amelynek a végén az is kiderül, hogy a szentgotthárdi erőforráson kívül még milyen alkatrészt gyártanak hazánkban.
A Zafira erőssége a praktikuma. Hét üléssel is 156 literes a csomagtartó, öt ülés mögött 710 literrel számolhatunk, ha ezeket a padlóba süllyesztjük, 1,86 köbméteres a raktér. A tesztautónk Innovation felszereltségéhez alapból járnak a plusz ülésekKorábban vezettem a kétliteres dízelt is, nincs nagy különbség, az 1,6-os is tisztességesen mozgatja az egyterűtA hatfokozatú kézi sebességváltó lehetne pontosabb is. A váltókar mögött sínen mozgatható az alsó középkonzol, amely minden kacatot elnyelA modellfrissítéssel érintőképernyőt kapott a letisztultabb középkonzol. Kevesebb a gomb, ergonomikusabb a kialakításAz ülések oldaltartásával nem voltam elégedett, de szerencsére mindhárom hátsó ülés önállóan tologatható. A középső ülés keskeny. Három gyerekülés nehezen préselhető beHa nagyon muszáj, beülhetünk hátra is, a gyerekek élvezik ott az utazást, a felnőttek már nem annyira. Az anyagminőség és az összeszerelés rendben vanIgazi csapatszállító, formavilága nem rendhagyó, nem tűnik ki a tömegből. A 18 hüvelykes felnik felárasak, a futómű még ezekkel is stabil és kényelmesAz 1,6-os, 136 lóerős dízelmotorral az Opel Zafira Innovation modell alapára 9 millió forint, de felextrázva 10,5 millió jön kiÚj orrában már mátrix LED-es fényszórók világítanakAz OnStar rendszer nem más, mint egy személyi asszisztens, aki mindig a rendelkezésünkre áll, legyünk a Hargita tetején, vagy valamelyik dalmát szigeten. Csak térerő legyenAz ülések síkba dönthetők, a csomagtérajtó hatalmas, így nagyra is nyílikA Zafira méretei változatlanok maradtak, 4666 mm hosszú, 1884 mm széles és a tengelytáv is maradt 2760 milliméterAzért fejlődik a Zafira is, most először kapott távtartós tempomatot. Sávtartója csak jelez, holttérfigyelőnk is vanTakarékos a magyar dízelmotor, hat liter alatt maradt a tesztfogyasztásÜzleti felszereltség fogad bent, a világos kárpit nem gyerekes családnak való, a szemnek ugyanakkor kellemes
Beszállítók
Íme, az Opel Zafira főbb beszállítói, köztük számos hazánkban, vagy a régióban is tevékeny vállalattal:
HOERBIGER – szinkronizáló szerkezet elemei
DELPHI – adaptív tempomat (Tatabánya)
MAHLE – hajtórúd (Balassagyarmat)
JOHNSON CONTROLS – ülések rögzítése (Mezőlak)
BROSE – elektromos ablakemelők (Kecskemét)
LUK; ZF FRIEDRICHSHAFEN – kettős tömegű lendkerék (Szombathely)
EDSCHA – csomagtartófedél csuklópántjai
A RAYMOND – fékszervó folyadékcsövek
HELLERMANNTYTON – kormánymű kábelkorbácsai és rögzítő elemei