A különleges, múltidéző Multivant vezetni igazi öröm volt. Ez az autó azt bizonyítja, hogy egy dobozos személyszállító is lehet vonzó, egyedi, vágykeltő álomautó. Mert a Bulli az. A különszéria már nem kapható, de mi kipróbáltuk. A szokásos teszt helyett következzen egy képes beszámoló.
A piaci bevezetés idején rendelhető Multivan Generation Six különleges kiadás leginkább négy változatban kínált kétszínű fényezésével tűnik ki. Ez az ős T1-esre emlékező Bulli
Hogy így nézzen ki, közel 27 millió forintba kerül
Csendes még autópályán is, ahol 130 kilométer/órás sebességnél is csak alig 2200-at forog a főtengely percenként
A Bulli ékszere a 18 hüvelykes felniszett
4Motion összkerék-meghajtással végsebessége 199 kilométer/óra, az üresen 2,3 tonnás doboz álló helyzetből 100 kilométer/órára 10,1 másodperc alatt gyorsul fel
A széles műszerfalának geometriája letisztult, ergonómialailag is jól berendezett. A váló karját azonban túl közel találjuk a kormányhoz, így a legkisebb gesztikulálással könnyedén üresbe kapcsolhatjuk a DSG-t
Hátul is tologathatók, a második sorban forgathatók is az ülések, miként az összehajtható asztalka is
Az ülésekből kihajtható gyerekülések pedig a kicsik biztonságos szállításáról gondoskodnak
Erre a kocsira nézve senki sem marad közömbös
Sötétítettek az üvegek az utastérben, teljesen LED-esek a fényszórók és a hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része
Teherautós múltja ellenére Multivan elöl elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futóművet kapott
A Highline szériában elektromos tolóajtókat kapunk mindkét oldalon, kékkel megvilágított fellépőkkel, de a nehéz csomagtérajtó emelésében sem kell megszakadnunk: gombnyomásra nyílik az is, csak legyen elég hely mögöttünk
A Volkswagen Transporter T6 Multivan hossza 5 méter, magassága 1,97 méter, tengelytávja 3 méter. Méretei dacára könnyedén manőverezhető, fordulókörének átmérője 11,9 méter
Az utastérbe lépcsőn keresztül kell bejutni, az első ülésekbe is fellépővel lehet behuppanni
Hátratolt ülésekkel kicsi a csomagtartó, de annyi a hely a kocsiban, hogy nem tudunk semmi otthon hagyni. Kiszedett ülésekkel a legnagyobb hasznos térfogat 4,3 köbméteres
A modellváltásnál nagyobbra cserélték a hátsó szélvédőt, megújult a rendszám környéke és a két hátsó LED-es lámpa E betűt formáz
A DSG megbirkózik a feladattal, de a lassú elindulás nagy művészet
Sokféle segéddel felszerelték, pályán hasznos a távtartós tempomat
Van benne Haldex-kuplungos összkerékhajtás, sőt, a tesztautóból a feláras hátsó diffizárat sem spórolták ki. Ennek ellenére nem terepre való, hasmagassága kicsi
A fiatalság örülhet, van benne wifi is (persze csak akkor, ha előfizettünk rá)
A kétliteres biturbó TDI legnagyobb teljesítménye 150 kW (204 lóerő), amelyet percenként 4000-es fordulatnál ad le. Maximális forgatónyomatéka 450 Nm, ami már 1400-as fordulattól a rendelkezésünkre áll
A futómű leginkább C, azaz komfort fokozatban a legbarátságosabb, de keresztbordákon és kátyúkban csúnyán felüt a hátsó futómű. Sportállásban felkeményednek a gátlók, de nem lesz sportosabb a Multivan, csak jobban csattog, ha rossz az út
Áruszállításra is alkalmas, itt két plusz karosszéket nyelt be
Hokisoknak is ideális, befér a felszerelés
Tesztünk során 8,7 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként
B. Cs.