Kevesebb autón több profitot érnek el az amerikai autógyártók

Júliusban tovább csökkentek az autóeladások az Egyesült Államokban, a nagy amerikai gyárak, a General Motors Co. (GM), a Ford Motor Co. és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) eladásai az idén már az ötödik egymást követő hónapban bizonyultak kevesebbnek az egy évvel korábbinál.

A GM eladásai a tavalyihoz képest 15 százalékkal 226 ezerre csökkentek júliusban. A Ford értékesítése 7,5 százalékkal 200 ezerre, az FCA eladásai pedig 10 százalékkal 161 ezerre csökkentek.     A GM, a Ford és a FiatChrysler egyaránt figyelmeztetést adott ki második félévi eredményére vonatkozóan, ami várhatóan el fog maradni az első félévitől. Az autógyárak azonban nyereségesek csökkenő eladásaik ellenére is, elsősorban a nagy nyereségtartalmú SUV modelleket előnyben részesítő vásárlói preferenciák miatt. Júliusban az eladott autók átlagára 35 558 dollár volt, két százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

A GM számításai szerint a júliusi autóeladások szezonális kiigazítással évi 16,9 milliós értékesítésnek felelnek meg, a Ford számításai szerint pedig 17,0 milliósnak, szemben a tavaly júliusi évesített 17,9 milliós eladással.

Az LMC autóipari tanácsadó cég az Egyesült Államokban az idén 17,0 milliós autópiaci forgalmat prognosztizált a 2016-os 17,55 milliós értékesítési rekord után. A különbözet két nagy autógyártó üzem éves kapacitásának felel meg.