A teljesítmény és a gazdaságos üzemeltetés egyensúlya jellemzi az új 120 lóerős 1.6 i-DTEC erőforrást, mely Európában 2018 márciusától elérhető a Honda Civic modellekhez.
Az új hajtómű egyike az első olyan egységeknek, melyek teljesítették a WLTP-t, azaz a négy különböző vezetési profil alapján meghatározott fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-tesztet. Mivel a WLTP során több földrészen gyűjtött, valós vezetési adatok alapján összeállított módszerrel vizsgálják az erőforrást, az eredmények közelebb állnak a valósághoz, mint a korábbi, jórészt elméleti alapú NEDC-teszt adatai.
Tartós, króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúkat alkalmaztak, valamint a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Az 1597 cm3 hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.
Az angliai Swindonban készülő, tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás. 2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, – kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez.