A Porsche Hungária (PH) Kft. tíz százalék körüli növekedéssel, mintegy 35 ezer gépkocsi eladásával zárja az idei évet – mondta Eppel János ügyvezető igazgató. Jelezte: a magyarországi autópiacon az idén várhatóan 112 ezer személygépkocsit és 23 500 kishaszonjárművet helyeznek forgalomba.
Várakozásai szerint a PH értékesítése 2018-ban tovább bővül, a Volkswagen konszern márkáinak eladásai az összpiacihoz hasonló ütemben, 8-10 százalékkal emelkednek. Beszámolt arról, hogy a magánvevők aránya 2017-ben tovább emelkedett, már eléri a 40 százalékot. A hitelfelvételi lehetőségek javulásával ebben további tartalékok vannak – fűzte hozzá. Erős volt az év során a flottaértékesítés is – mondta. A következő időszakban a PH új modellekkel erősít, főleg az SUV-kategóriában. Eppel János megjegyezte: a magyar piac idei bővülésének 70 százaléka az SUV-szegmens erősödésének tulajdonítható.
Az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére közölte: a dízelmotoroknál tavaly elindult szoftverfrissítési program 70 százaléknál tart, várhatóan a jövő év közepén lezárul. Megjegyezte, az érintett járművek 95 százalékánál végzik el az átalakítást, mivel a tulajdonosok egy része nem igényli, illetve nem elérhető.
A Porsche Hungária márkakereskedői 2017-ben az előzetes adatok szerint 13 200 Volkswagent, 3050 Volkswagen-haszonjárművet, 2870 Audit, 12 400 Skodát és 3450 Seatot értékesítettek. Az eladásokból 200 elektromos jármű volt. A Porsche Hungária Kft. árbevétele 2017-ben mintegy 310 milliárd forint lesz.