Új váltó a Miniben

A két tengelykapcsolóval dolgozó, hétfokozatú Steptronic automataváltó anélkül gyorsítja fel a háromajtós Mini, az ötajtós Mini és a Mini Cabrio egyes modellváltozatait, hogy egy pillanatra is megszakítaná az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadását.

A Mini újfajta váltóval fokozza modelljeinek sportos karakterét: a háromajtós Mini az ötajtós Mini és a Mini Cabrio egyes modellváltozataihoz opcionális extrafelszereltségként megrendelhető dupla kuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó a rendkívül gyors sebességváltás, a kivételesen sima kapcsolási érzet és az optimalizált belső hatékonyság hármas egységével kecsegtet.

A technológia lényegében két váltót integrál egyetlen közös házba, a folyamatos teljesítmény-és forgatónyomaték-leadás pedig a két belső tengelykapcsoló precízen összehangolt működésével érhető el. Az egyik váltó a páros (2, 4, 6), míg a másik a páratlan (1, 3, 5, 7) sebességi fokozatokat és a rükverc állást kapcsolja, utazás közben így az egyik kuplung oldott, a másik pedig zárt. Egymást követő sebességváltások közben a két tengelykapcsoló felváltva, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba.

Mini, tél,

Hogy minden pillanatban a legoptimálisabb sebességi fokozatot készítse elő, a dupla kuplungos automataváltó elektronikus vezérlőegysége folyamatosan elemzi a sofőr vezetési stílusát és – központi navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében – a Mini előtt álló útvonal sajátosságait. A technológia a gázpedál állását, az erőforrás aktuális fordulatszámát, a sebességet és az aktivált vezetési üzemmódot egyaránt figyelembe veszi. A váltó így a vezetési- és forgalmi szituációk hirtelen változásaira is rendkívül gyors sebességváltásokkal képes reagálni. Ha például az intenzív gyorsítás váratlanul félbeszakad, a dupla kuplungos automataváltó gondolkodás nélkül, a másodperc törtrésze alatt visszavált egy sebességi fokozatot.

A hajtáslánc mid és green vezetési üzemmódokban elérhető vitorlázó funkciója a dupla kuplungos automataváltóval felszerelve is működik. Ez esetben a technológia azonnal szétkapcsolja a hajtásláncot, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. A modell ilyenkor üresben, motorfék nélkül, a lehető legalacsonyabb pillanatnyi üzemanyag-fogyasztással gurul. A hajtáslánc vitorlázó funkciója a központi navigációs rendszerrel és intelligens vezetést támogató rendszerekkel felszerelt modellek esetében működik a legprecízebben és a leghatékonyabban. Ha például a technológia a navigációs rendszer adatainak elemzése vagy a fedélzeti kamera képe alapján úgy ítéli meg, hogy torlódáshoz vagy forgalmi csomóponthoz közelítve hamarosan fékezni kell, a hajtáslánc a másodperc törtrésze alatt azonnal összeáll, hogy motorfék segítségével kezdje meg a lassítást.