Folyamatosan készülnek a csuklós buszok az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-nél, hogy a nyár végére leszállítsák a Volánbusz Zrt. által megrendelt járműveket – írta a Magyar Idők.
Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke az eddigi késedelmet a jármű áttervezésével, a szükséges típusengedély megszerzésével és a munkaerőhiánnyal indokolta a lapnak. A Volánbusz Zrt. egy éve, 2017. január 16-án kötött adásvételi szerződést az Egyedivel 180 darab Modulo M168D típusú csuklós autóbusz szállításáról 15,37 milliárd forintért. A szerződés hivatkozik a közbeszerzési értesítőben 2016. október 27-én megjelent pályázati kiírásra, amelyet azóta módosítottak egy biztonsági felszerelésekre vonatkozó rendeletváltozás miatt, és ekkor a szállítási határidő is módosult, idén áprilisra – emlékeztet a Magyar Idők. Hozzáteszik: az Ikarus Egyedi nem volt könnyű helyzetben, korábban a főváros már szerződést kötött a céggel csuklós járművek leszállításáról, ám utóbb ezt a kontraktust megsemmisítették, a munkát abba kellett hagyni, a munkások egy része távozott a gyárból.
Vincze-Pap Sándor elmondta, hogy az ARC-Ikarus csuklós buszt át kellett tervezni, Euro VI-os DAF gyártmányú motort, ZF-váltót építettek bele, és a karosszéria hossza, össztömege kisebb lett. Az áttervezés miatt új típusbizonyítványra volt szükség, csak ennek megszerzése, valamint a beszállítói, alvállalkozói hálózat újraszervezése után indulhatott meg a sorozatgyártás.
Eddig is volt, csak nem a Párt gyártotta.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_EN_18