Kínában fejleszt a magyar autóipari szoftvercég

A kínai piacra fókuszál az idén a navigációs és kiberbiztonsági megoldásokat kínáló magyar autóipari szoftverfejlesztő NNG Kft. – mondta Giles Shrimpton vezérigazgató.

Hangsúlyozta, a piaci terjeszkedés részeként hamarosan 50 fejlesztő mérnökkel új központot nyitnak Sanghajban. Eddig 15, többnyire kereskedelemmel foglalkozó munkatársuk volt a távol-keleti országban.
Giles Shrimpton elmondta, hogy a cég 2016-ban 98 millió euró árbevételéből 2 százalék származott a kínai belföldi piacról, 5-7 százalékot tesz ki a kínai kivitelből adódó bevételük, ezt az arányt szeretnék a jövőben 20-25 százalékra növelni.    Az NNG vezérigazgatója elmondta, jelenleg öt kínai autógyárnak fejlesztenek helyi megoldásokat, és arra számítanak, hogy az autók eladásának növekedésével üzleti lehetőségeik is bővülnek.

Pécsi Valentin, az NNG Kft. csendes-óceáni térségéért – köztük a kínai fejlesztésért – felelős magyarországi vezetője a sanghaji új fejlesztő központ munkájával kapcsolatban elmondta, hogy a kínai bővítés kedvezően hat majd a budapesti létszám alakulására is. Az NNG termékét továbbra is a vállalat magyar központjában fejlesztik, a kínai részleg a helyi adaptációval foglalkozik majd.    Pécsi Valentin elmondta, a kínai piacra szánt navigáció nagyon sok helyi kihívást jelent, egyebek közt be kell építeni a helyi közlekedési szabályozást, kezelni kell a nagyvárosokban akadozó GPS-jeleket, a kínai kultúrához igazodó speciális keresést. Példaként említette, hogy Kínában a fordulásnál nem a jobbra, illetve balra fogalmat használják, hanem égtáj szerint határozzák meg az irányt.

Az NNG Kft. tájékoztatása szerint a társaság navigációit több mint 30 millió eszközben használják világszerte, köztük 30 autómárkában. A cég a világ számos pontján Európán kívül például az Egyesült Államokban, Brazíliában, Svájcban, Izraelben, Kínában, Japánban és Indiában rendelkezik helyi képviselettel.