Magyar alkatrészekkel: Volkswagen Arteon teszt

Nagyon hiányzott már valami izgalmas, stílusos autó a Volkswagen szalonjaiba, valami, ami megbabonázza az érdeklődőket. Az Arteon ilyen, ráadásul ötajtós.

2

Hogy néz ki?

A CC, lánykori nevén Passat CC, illetve a Phaeton szerelemgyereke az Arteon. Ilyen modell még nem volt a Volkswagen kínálatában, ezért csak ámulunk és bámulunk a láttán. A hűtőráccsal egybefonódó lámpatestek igazán vonzóvá teszik az Arteon megjelenését, a négyajtós kupé forma azonban hátul nem csúcsosodik ki, mögötte autózva kevésbé látjuk látványosnak. A helykínálat bőséges elöl és hátul is, a csomagtartó nyílása hatalmas, szerencsére az 563 literes űrtartalma is bőséges (1,56 köbméteresre bővíthető). A jól áttekinthető belső kialakítás prémium, jól érezzük magunkat bármelyik székben is üljünk. A modern szórakoztató és információs rendszer kezelése könnyen megtanulható, a műszerfal kialakítása ergonomikus, az ergoline ülések kényelmesek, masszíroznak és jól tartanak. Bele lehet szeretni, nekem sikerült.

Arteon

Hogy megy?

A kétliteres, 150 lovas TDI illik az autóhoz, igaz, ennek a dupláját is elviselnénk benne. Legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm, álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 220 kilométer/óra. Fogyasztása baráti, a közel 400 kilométeres teszt során három decivel hat liter fölött maradt az átlaga.

Arteon

Milyen vezetni?

Méretei (4,862 centi hosszú, 1,871 centi széles, tengelytávja 2,837 centiméter) és üresen 1,7 tonnás tömege ellenére könnyed, táncosként libben át a körúton, a kormány precíz, a hétfokozatú DSG-váltó finoman dolgozik, futóművét kényelmesre hangolták, 19-es kerekekkel sem bántó. Csendes az autó sem a dízelmotor, sem a futómű zaja nem hallatszik be a jól szigetelt utastérbe.

Arteon

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban 1,5 literes, 150 lovas benzinmotorral vihetjük haza az Arteont 9,8 millió forintért. A tesztelt dízel ára 10,7 millió forinttól indul.

Arteon

Kik a beszállítói?

HIRTENBERGER: motorháztető-kiemelő (Pápa)

BOS: középső kartámasz (Mosonszolnok)

HÜLSBECK & FÜRST : zárak

REHAU: első és hátsó lökhárító (Győr)

EDSCHA: ajtózsanérok

THYSSENKRUPP: hátsó stabilizátor

ITT ITALIA: fékbetétek

CARACOUSTICS: szellőző nyílások

KAUTEX TEXTRON: műanyag üzemanyagtartály (Krajova)

HIRSCHVOGEL: hajtótengely

ZF FRIEDRICHSHAFEN: lengéscsillapító

DIEHL METALL: szinkrongyűrű

NSK: kerékcsapágyak

SRG GLOBAL: kerékanyák

3A COMPOSITES: tetőelemek

BROSE: ventilátor ház, ülésrendszerek (Kecskemét)

AKKUMULATORENFABRIK MOLL: akkumulátor

CALSONIC KANSEI: kiegészítő radiátor

DELPHI: LED világítás modul, ultrahang érzékelők (Szombathely)

BORGWARNER: izzítógyertya (dízel)

FEDERAL MOGUL: dugattyú

ELRINGKILNGER: árnyékolás-technika, tömítések (Kecskemét)

CONTITECH: üzemanyagtömlő szerelvények (Vác)

FAIST CHEMTEC: hangtompítók

EBERSPAECHER: katalizátor és SCR szűrő (dízel)

CULTRARO: kormánylengés-csillapító

MAGNETI MARELLI – műszerfali kijelző

DELFINGEN – vezetékvédelem (Arad)

PROFIL – csupasz karosszéria rögzítők

SMR AUTOMOTIVE – külső visszapillantók (Mosonszolnok)

CIKAUTXO – kipufogó felfüggesztés (Érsekújvár)

TRW – kapaszkodó fogantyúk

TEKLAS – klíma tömlők

AXALTA – alapozó festékek

GKN DRIVELINE – első féltengelyek

DANA – hengerfejtömítés (Győr)

STANLEY ENGINEERED FASTENING – fém és műanyag rögzítők

LUK – kerékcsapágyak (Szombathely)

FREUDENBERG – lengéscsillapító tömítések (Kecskemét)

DR SCHNEIDER – szellőző csatornák, kesztyűtartó

GRUPO ANTOLIN – hangulatvilágítás (Helvécia)

GESTAMP – karosszériaváz alkatrészek (Mór)

INDUSTRIALESUD S.P.A. – tetőkárpit

INTEVA PRODUCTS: tetőablak

BEHR-HELLA THERMOCONTROL: klímavezérlés elöl

METALDYNE: hajtótengely (DQ400 hajtás)

HONEYWELL: turbófeltöltő (2.0 TDI)

ROBERT BOSCH: szervokormány (Hatvan)

AGC AUTOMOTIVE: ablakok (Tatabánya)

Kép és szöveg: Biró Csongor

19 18 17 16 15 14 13 11  9 8 6 4

3 Comments on Magyar alkatrészekkel: Volkswagen Arteon teszt

Comments are closed.