Növelte árbevételét az Apollo

Az Apollo Tyres 17 százalékkal növelte értékesítési árbevételét 2018 első felében, így – három helyet feljebb lépve – már a 11. legnagyobb abroncsgyártó a világon.

A csúcsmodern technológiával dolgozó, költséghatékonyan működő magyar gyár komoly szerepet játszik a sikerben. Az Apollo Tyres egyben India legnagyobb árbevételű abroncsgyártójává lépett elő.

Az Apollo Tyres célja, hogy a világ 10 legnagyobb abroncsgyártója közé kerüljön. A vállalás már csak egy lépésre van a Tire Industry Research féléves vizsgálata alapján. A független, egyesült királyságbeli kutatóintézet rendszeresen vizsgálja a világ összes abroncsgyártóját kereskedelmi, fenntarthatósági és márkamenedzsment szempontokból, illetve a regionális növekedési potenciált is mérlegre teszi.

 

Magyarországon létrehozott gyárával az Apollo Tyres jelenléte folyamatosan erősödik Európában, de a gyártónak ambiciózus tervei vannak Indiában is. 2015 és 2021 között a cég összbefektetéseinek értéke eléri a 900 millió angol fontot.

 

A 2018. június 30-ával véget ért negyedévre vonatkozóan az Apollo Tyres Ltd. az 532,23 millió euró összegű nettó értékesítési árbevételen elért 31,54 millió euró nyereségről számolt be. A nettó értékesítési árbevétel 30%-os növekedést mutatott, aminek hátterében a társaság valamennyi termékcsoportja tekintetében, Indiában és Európában is tapasztalt, egészséges ütemű növekedés állt. Az indiai üzemekben az értékesítési árbevétel – a haszongépjármű- és a személyautó-abroncs üzletág meggyőző teljesítményének köszönhetően – 32%-kal nőtt, az európai üzemek árbevétele 22%-kal emelkedett.

 

Neeraj Kanwar, az Apollo Tyres Ltd. alelnöke a Twitteren kommentálta az eredményt: „Örömmel láttam, hogy az Apollo Tyres a 14. helyről a 11. helyre ugrott a világranglistán. Köszönetemet fejezem ki az egész Apollo-családnak. A sikertörténet még csak most kezdődik.”