Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a Škoda az idén, 7,8 százalékos növekedést produkálva az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Szeptemberben a vállalat 94 800 autót szállított ki globálisan (2017 szeptember: 112 900 jármű, -16,0 százalék). A szeptemberi értékesítés csökkenésének oka a jelenleg zajló és a márka minden típuscsaládját érintő átállás a WLTP mérési ciklusra Európában. Növekedést ért el ezzel szemben a márka Oroszország jelentős feltörekvő piacán (+34,3 százalék), míg Kínában 30 600 kiszállított járművel a Škoda előző évi sikerét ismételte meg. A gyártó legsikeresebb sorozatának továbbra is az Octavia bizonyult, miközben tovább nőtt a Karoq kompakt SUV-típus iránti kereslet.
Nyugat-Európában a Škoda 371 900 darabra növelte kiszállításait az idei év első kilenc hónapja alatt, ami 1,7 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest (2017 január – szeptember: 365 800 jármű). Szeptemberben a cseh autógyártó 32,8 százalékkal kevesebb, 32 600 gépkocsiját adta át a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva (2017 szeptember: 48 500 jármű). A márka legjelentősebb európai piacán, Németországban, 37,4 százalékkal 11 100 darabra estek vissza a kiszállítások (2017 szeptember: 17 700 jármű), s a várakozásoknak megfelelően hasonló trend érvényesült számos európai piacon szeptember folyamán, köztük Nagy-Britanniában (7500 darab, -32,7 százalék), Franciaországban (2000 darab, -33,8 százalék), Olaszországban (1900 darab, -12,3 százalék), Spanyolországban (1500 darab, -18,0 százalék), Belgiumban (1500 darab, -8,7 százalék), Svájcban (1200 darab, -32,5 százalék) és Hollandiában (900 darab, -49,3 százalék).
Közép-Európában a Škoda 3,3 százalékkal összesen 160 800 gépkocsira növelte kiszállításait a januártól szeptember végéig terjedő időszak során (2017 január – szeptember: 155 700 darab), míg szeptember folyamán az autógyártó 6,3 százalékkal kevesebb, 15 300 járművét adta át ügyfeleinek (2017 szeptember: 16 400 darab). Hazai piacán, Csehországban, a márka 6800 autóját adta át az előző hónapban, 13,1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év ugyanezen hónapja alatt (2017 szeptember: 7800 darab). Lengyelországban ezzel szemben növelte eladásait a vállalat (5300 darab, +6,6 százalék).
Oroszországban 28,2 százalékkal összesen 57 500 gépkocsira emelkedtek a márka kiszállításai az idei első három negyedév során (2017 január – szeptember: 44 800 darab), míg szeptemberben a Škoda 7800, vagyis az előző év azonos hónapjához képest 34,3 százalékkal több autóját adta át (2017 szeptember: 5800 darab).
Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a cseh autógyártó jelentősen, 33 600 járműre növelte kiszállításait az idei első kilenc hónap folyamán (2017 január – szeptember: 30 000 darab, +12,1 százalék), szeptemberben ezzel szemben 17,3 százalékkal 3600 darabra estek vissza járműátadásai (2017 szeptember: 4400 darab) a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva.
Világszerte legjelentősebb piacán, Kínában, a cseh márka az idei első kilenc hónap alatt is kétszámjegyű százalékos növekedést produkált, januártól szeptember végéig kiszállított 250 200 gépkocsija ugyanis 17,7 százalékos bővülést jelent (2017 január – szeptember: 212 600 darab). Szeptemberben 30 600 kiszállításával a tavalyi volument érte el.
A márka kiszállításai Indiában az előző év azonos időszakához képest 2,1 százalékkal összesen 12 600 gépkocsira emelkedtek az idei első három negyedévben (2017 január – szeptember: 12 400 darab), míg szeptemberi járműátadásai enyhe csökkenést mutattak a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva (1400 darab, -9,3 százalék).