A CES (Consumer Electronics Show) keretein belül bemutatkozott az új, hazánkban gyártott Mercedes-Benz CLA Coupé, mely figyelemfelkeltő formatervvel és rendkívül intelligens megoldásokkal érkezik. Az MBUX belső tér asszisztenstől kezdve, amely a vezérlési parancsokat akár kézmozdulatok alapján is képes teljesíteni, a kiterjesztett valóságú (AR) navigáción keresztül az egyedi fitness-javaslatokat felvonultató testedző funkcióig az új CLA számtalan okos megoldással büszkélkedhet.
A „Világszínvonal Magyarországról” szlogent az új CLA tovább erősíti, hiszen a Mercedes-Benz legújabb büszkeségét továbbra is Kecskeméten gyártják majd, csakúgy, mint az elődmodellt.
Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiarendszerrel a Mercedes-Benz már a jelenleg gyártott A-osztály bevezetésekor új mércét állított fel a járműiparban a kezelhetőség és a kommunikáció tekintetében. A CLA Coupé-t 2013-ban mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban, ez volt az első kompakt Mercedes-Benz modell az amerikai piacon. Az összesen mintegy 750 000 eladott járművel az első generációs CLA Coupé és CLA Shooting Brake modellek jelentősen hozzájárultak a kompakt autók sikeréhez.
Forgalmazásának első évében a hagyományoknak megfelelően Edition 1 kiadásban is elérhető lesz az új CLA. A limitált darabszámú Edition 1 változatok kívül-belül számos egyedi ismertetőjeggyel büszkélkednek, amelyek kihangsúlyozzák a modell exkluzivitását. Magyarország számára komoly jelentőséggel bíró és egyben nagyon örömteli hír, hogy a 2019 májusától kapható CLA gyártása továbbra is Kecskeméten marad.
Futómű: rendkívül agilis, mégis komfortos
Az új CLA hiánytalanul nyújtja menet közben is a sportos formaterv által ígért teljesítményt: elsősorban a szélesebb nyomtávoknak (elöl +63 mm, hátul +55 mm az elődhöz képest) és az alacsonyabb súlypontnak köszönhető, hogy a CLA minden idők legsportosabban vezethető kompakt Mercedes-Benz modellje. A magas szintű dinamikát és komfortot szolgálja az új fejlesztésű, több lengőkaros hátsó futómű, valamint a szériában járó direktkormányzás is. A karosszéria oldaldőlését egy nagyobb átmérőjű stabilizátor hivatott mérsékelni. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető a modellhez, így a vezető bármikor kedvére választhat a kényelmes és a fokozottan dinamikus futóműhangolás között.
Aerodinamika: intelligens megoldások, egyedülálló légellenállási együttható
Az új CLA fejlesztése során a szakértők rengeteg szimulációt végeztek az aerodinamika finomhangolása érdekében, még mielőtt megtörténtek volna az első éles, szélcsatornás mérések. A rendkívül pontos és élethű szimulációkat a számítógépes technológia fejlődése tette lehetővé, és ez a módszer igen hatékony megoldásnak bizonyult a fejlesztés során.
A szimulációk jelentős előnye a hagyományos szélcsatornás tesztekkel szemben az, hogy egy-egy formai változtatás hatása sokkal gyorsabban megvizsgálható aerodinamikai aspektusból, hiszen nem szükséges minden változtatáshoz fizikai modellt készíteni. Az új CLA 0,23-as légellenállási együtthatója (cw-értéke) továbbra is egyedülállóan alacsony. Az egyedi dizájn mellett a karosszéria minden eleme a kiváló légellenállás jegyében született, de még a kerekek megrajzolásakor is kiemelkedően fontos szempont volt az optimális aerodinamika; a legjobb érték egyébként a speciális Aero felnikkel érhető el. Szintén a légellenállást hivatott javítani a CLA-hoz szériában járó hűtőrács mögötti kétrészes zsalurendszer és a szinte teljes alsó burkolat.
Intelligent Drive: biztonsági funkciók egyenesen az S-osztályból
Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik kategóriájában. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a modell térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például az aktív követési távolságtartó asszisztens a járművezető kényelmét szolgálva az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív aktív sávváltás asszisztens is.
Az új CLA esetében a szériafelszereltség részét képezi a sebességkorlátozás asszisztens, az aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített aktív fékasszisztens is. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is. Az Aktív sávtartó asszisztens 60-200 km/h között a kormánykerék vibrálásával figyelmezteti a járművezetőt a véletlenszerű sávelhagyásra, elmaradó kormányzási reakció esetén pedig egyoldali fékezéssel tereli vissza az autót a forgalmi sávba.
A Mercedes-Benz CLA biztonsági rendszerét a gyártó vadonatúj járműbiztonsági technológiai központjában (TFS) fejlesztették. Az autó strukturális kialakításakor a korábbi, valós balesetekből összegyűjtött tapasztalatokat is felhasználták a tervezők. Biztonsági szempontból a karosszéria lelke az ütközés irányától függetlenül rendkívül stabil utascella, amelyet nagyszilárdságú acél felhasználásával alakítottak ki.
Az első üléseknél a szériafelszereltség részét képezik a hárompontos biztonsági övek, az övfeszítők és az överő-határolók. Az utasvédelmi rendszerrel kombinálva a vezető és az első utas oldalán reverzibilis övfeszítők találhatók. A hátsó sorban a külső ülések szintén hárompontos biztonsági övekkel, övfeszítőkkel és överő-határolókkal vannak felszerelve. Az új CLA-hoz szériában járnak a frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, a függönylégzsákok valamint a vezetőoldali térdlégzsák is. A vezetői segédrendszerek csomag részét alkotó pre-safe plus a ráfutásos baleseteket képes felismerni: veszély esetén az ütközés előtt aktiválja a féket, amivel csökkenti az előregurulásból adódó járulékos balesetek kockázatát.
Las Vegasban a legerősebb motorral debütál az új CLA
Las Vegas-i világpremierjén az új CLA 250 modellvariáns mutatkozik be, motorházteteje alatt négyhengeres turbós benzinmotor található 225 lóerős (165 kW-os) csúcsteljesítménnyel és 350 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Az erőátvitelről ebben az esetben szériában hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos automataváltó gondoskodik.
Ez sajnos nem a mi autónk. Ezt csak nagyon kevesen tudják magukévá tenni. Az pedig nem tömeg.
Und wieviel kostet diese Videorecorder? 🙂
Ez az autó attól nem lett magyar hogy gyarmati munkában összeraktuk.
Gondolom a CÖF is olvasta mert ők azt hírdetik hogy gyarmat soha nem leszünk. Igazat kell nekik adnom. Már nem !Azzá lettünk.
Erősen cenzúrázzák a hozzászólásokat, Csak dícsérjétek az urat !
Azért gyártják itt, mert magyar rabszolga bér olcsóbb! Német bérrel eladhatatlan lenne! Magyar eladó csoda orbán birodalomban!