Piacvezető a Suzuki

19 292 regisztrált személygépkocsival, messze túlszárnyalva 2017-es eredményeit, a Suzuki 2018-ban újabb rekordot döntött Magyarországon. A márka piacvezetőként magabiztosan uralta az egész évet, immár 14,1229 százalékra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon.

Az új Swift Sporttal bővülő kereskedelmi választék mellett a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek értékesítésének köszönhető. A 2018 szeptemberében megújult Vitara menetelése töretlen, az elmúlt évben is a magyar vásárlók első számú kedvence volt a modell, összesen 11 127 talált gazdára. A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2018-ban Magyarországon 19 292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak. A teljes piac 17,5 százalékkal bővült, ezen belül a Suzuki volumen alapon 27,24 százalékkal, s ezzel a növekedéssel húzta felfelé a személygépkocsi piac eredményeit. Így 2016 és 2017 után, zsinórban harmadszor is rekord értékesítéssel zárta az évet a Suzuki itthon. A márka magyarországi piaci részesedése a 2017-es 13,04 százalékról 14,1229 százalékra emelkedett a 2018-as esztendőben, vezetve a teljes hazai személygépkocsi piacot.

A 2015 tavaszán bevezetett és a 2018 szeptemberében megújult Vitara 21,8 százalékos szegmens-részesedésével verhetetlen: toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből 2018. január 1-je és december 31-e között 11 127 -et regisztráltak.

Nagyon szépen teljesített a középkategóriában a másik itthon gyártott modell, az SX4 S-Cross is, amely egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében. Az év végéig összesen 4982 kelt el belőlük Magyarországon, így 13,05 százalékos piacrészesedéssel a második helyen áll a C szegmensben, a személyautó toplista bronzérmese.

Az immár Japánban gyártott Swift Sport nyáron mutatkozott be Magyarországon. A további, szintén nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1302, az Ignisből 559, Balenóból 765, Jimnyből 47, valamint Celerióból 510 autót adtak el 2018 folyamán. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis és Baleno együttes piacrésze 12,55 százalék.

A kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendő eredményei a Magyar Suzuki értékelése szerint azért is adhatnak külön okot a büszkeségre, mert a 2018-ban életbe lépett, új emisszió-mérési eljárás hatásaként átalakuláson ment keresztül az európai és természetesen a hazai autógyártás is. A szigorítás következményeként az év utolsó negyedében csökkent a forgalomba állított autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A márka globális modelloffenzíva programjával sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta, sőt a megújult Vitarával, a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített modellel tovább fokozta. Mind több cég választja a márkát cégautónak munkavállalói részére, így a Suzuki egyre erősebb konkurenciát jelent a hagyományos flotta márkák számára. A vállalat tehát 2018-ban is oly módon tudta bővíteni flottaeladásait, hogy közben eredményesen megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.