Közösen fejleszt a Jaguar Land Rover és a BMW

A Jaguar Land Rover és a BMW-csoport bejelentette, hogy közös erővel szándékoznak új generációs elektromos hajtóegységeket (EDU) fejleszteni. Az együttműködés célja azoknak a villamosítási technológiáknak a tökéletesítése, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak az autóipar autonóm, csatlakoztatott, elektromos és közösségi közlekedésre történő átállításában.

A stratégiai együttműködés a két vállalat által az elektromos hajtástechnológiák terén megszerzett, számottevő tudásra és tapasztalatra támaszkodik. A Jaguar Land Rover az Év Zöldautója 2020 díjra jelölt Jaguar I-Pace-nek a megvalósításával, továbbá számos plug-in hibrid modell bevezetésével demonstrálta élvonalbeli kompetenciáját, míg a BMW-csoport a BMW i3 2013-as bevezetése óta több generációnyi elektromos hajtóegység fejlesztésével és gyártásával tett szert jelentős tapasztalatra.

A megállapodás lehetővé teszi a partnerek számára, hogy kiaknázzák a kutatási és fejlesztési, valamint gyártástervezési tevékenységek megosztásából adódó megtakarítási lehetőségeket, valamint élvezzék a beszállítói lánc teljes hosszában alkalmazható, közös beszerzésekből fakadó méretgazdaságosság előnyeit.

A Jaguar Land Rover és a BMW-csoport szakértőiből álló csapat feladata lesz az EDU-k megtervezése és a gyártás előkészítése, ugyanakkor a két fél külön-külön fogja kifejleszteni azokat a rendszereket, amelyek révén teljesíthetők az adott márka termékpalettájával szemben elvárt, egyedi jellemzők.

Mindkét fél saját gyártólétesítményében fogja előállítani az elektromos hajtóegységeket. A Jaguar Land Rover esetében ez a wolverhamptoni EMC motorgyártó központ, amelyet idén januárban neveztek meg a vállalat globális EDU-gyártó tevékenységeinek helyszíneként. Az 1600 főt foglalkoztató gyártóüzem valódi erőforrásgyártó központtá nő, ahol a tiszta üzemű Ingenium benzin- és dízelmotorokat rugalmasan fogják együtt gyártani az elektromos egységekkel. Az EMC gyártóközpont a Birmingham közelében létesítendő Hams Hall-i akkumulátor-összeszerelő központra támaszkodva fogja a Jaguar Land Rover összes globális autógyártó üzemét villamosított hajtáslánc-rendszerekkel ellátni.