A Peugeot húzta le a PSA eladásait

A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési rekord után.

A PSA-csoport 3,49 millió autót adott el tavaly a 3,88 milliós előző évi rekordot követően. A csoport eladásai Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában csökkentek a legnagyobb mértékben.    Kínában 117 ezer autót adott el 2019-ben a PSA-csoport, 55,4 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A PSA néhány évvel ezelőtt egymilliós értékesítési célt tűzött ki magának az évtized végére Kínában.    A Közel-Keleten 43,7 százalékkal, Latin-Amerikában 22,5 százalékkal csökkentek a PSA eladásai tavaly.

Európában a francia autóipari csoport 3,11 millió autót adott el, 2,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A legnagyobb mértékben a csoporthoz tartozó Opel-Vauxhall márka eladásai csökkentek Európában, 6,4 százalékkal.

A PSA-csoport Peugeot márkája 16,3 százalékos, a Citroen 5,1 százalékos, az Opel-Vauxhall eladásai 5,9 százalékos csökkenést szenvedtek el tavaly. A DS márka 17,4 százalékkal növelte eladásait 2019-ben.

Az európai autópiaci forgalom tavaly 1,3 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A PSA 16,8 százalékos piaci részesedésre tett szert tavaly Európában a 2018-as 17,1 százalék után, ami 3,8 százalékponttal haladta meg a 2017-es piaci részesedést.

A PSA jövendőbeli partnere, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) eladásai 7,3 százalékkal estek tavaly Európában. A PSA és az FCA a múlt hónapban állapodott meg az egyesülésről, ami a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportját hozná létre.