Ismét súlyosan veszteséges a Waberers

Waberers, Waberer's
Közel 40 millió eurós veszteséggel zárta a 2019-es évet a Waberer’s International Nyrt., a társaság igazgatósága nem javasolta osztalék kifizetését.

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett határozat szerint a társaság igazgatósága a veszélyhelyzet miatt a közgyűlés hatáskörében eljárva 606,493 millió eurós mérlegfőösszeggel és 41,129 millió eurós veszteséggel hagyta jóvá a cég nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint készített 2019. évi konszolidált éves beszámolóját.    Az IFRS szerinti 2019. évi egyedi éves beszámolót az igazgatóság 439,855 millió eurós mérlegfőösszeggel és 37,029 millió eurós veszteséggel fogadta el.     A cég egyedi éves beszámolójában azt írták: a Waberer’s csoport 2018-ban és 2019-ben is jelentős veszteségeket szenvedett el, továbbá a koronavírus-járvány okozta válság is befolyásolja a csoport pénztermelő képességét. Hozzátették: az igazgatóság nem javasolta osztalék kifizetését.

A Waberer’s International Nyrt. 2,5 millió euró rendszeres (nem rendszeres tételekkel korrigált) nettó veszteséget könyvelt el az első negyedévben az egy évvel korábbi 4,4 millió euró veszteség után – közölte a cég.

A rendszeres ebidta (kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény) 1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A rendszeres ebit (kamatok és adózás előtti eredmény) a másfél éven át tartó veszteségek után pozitívvá vált, a rendszeres nettó eredmény 1,9 millió euróval javult.    A jelentésben kifejtik, hogy a koronavírus-járvány március második felétől komoly hatással volt a csoport működésére. A vezetés úgy véli, hogy a második negyedévben is a vártnál lényegesen alacsonyabb lesz a kereslet az európai nemzetközi fuvarozási piacon.

A csoport pénzügyi stabilitása továbbra is biztosított, mivel a menedzsment a megrendelések visszaesésének észlelését követően napokon belül különleges költségcsökkentő intézkedéseket foganatosított, továbbá, Magyarországon adósságmoratórium lépett életbe, amely a csoport járműveinek  finanszírozása mögött álló pénzügyi lízing konstrukciókra is vonatkozik – írják.