Haszongépjárművekben alkalmazható üzemanyagcellás meghajtás közös kifejlesztésére hoz létre közös vállalatot a Daimler és a Volvo.
A haszongépjármű-gyártó ágazat két nehézsúlyú szereplője, a Daimler és a Volvo kedden tett közös bejelentése szerint üzemanyagcellás hajtáslánc kifejlesztésére egyesíti erőfeszítéseit azzal a céllal, hogy az évtized végére sorozatgyártásra késszé tegye a technológiát. A fejlesztésre közös vállalatot alapít a két cég egyenlő tulajdoni részesedéssel. Az együttműködésről megkötött előszerződést az illetékes versenyhivatali jóváhagyást követően véglegesítik a felek.
Martin Daum, a Daimler Truck igazgatója “mérföldkőnek” nevezte a teherautók és autóbuszok üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztésére tervezett együttműködést. “A közös vállalat megalapításával egyértelművé tettük, hogy hiszünk a hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás haszongépjárművekben való alkalmazhatóságában” – jelentette ki Martin Lundstedt, a Volvo Group vezérigazgatója. Hozzátette: A technológia működőképessé tételéhez azonban még számos vállalatnak és intézménynek is csatlakoznia kell az együttműködéshez, nem utolsó sorban a hidrogén hajtású üzemanyagcellás járművek tankolásához szükséges infrastruktúra kiépítése érdekében. A felek szándéka szerint az együttműködés csökkenti majd a fejlesztési költségeket és felgyorsítja a technológia piacéretté tételének az idejét.
A bejelentés szerint a Daimler minden eddigi üzemanyagcella-technológiai tevékenységét egy szervezeti egységbe vonja össze és a közös vállalathoz helyezi át. A Volvo Group pedig ennek a felét fogja megvásárolni mintegy 600 millió euróért. A Volvo és a Daimler főrészvényesei között egyaránt szerepel a kínai Geely autógyár alapító-tulajdonosa, Li Shufu.