A német autópiac sem tudott ellenállni a koronavírus pusztító hatásának, áprilisban beszakadtak az eladások. A drasztikus, 61 százalékos mínusz ellenére a teljes európai autópiac több mint harmadát a németek adták áprilisban.
Áprilisban Európa legnagyobb autópiacán 120 ezer 285 személyautó talált gazdára (mínusz 61 százalék a tavaly áprilisi adathoz viszonyítva), az éves csökkenés egyelőre 31 százalékos (819 ezer 670 autót adtak el). A német autópiac rohamos növekedése 2010-ben indult újra a 2008-as válság után, 2010-ben 2,91 millió személyautót értékesítettek a németországi autókereskedők. 2019-re az autópiac 3,6 milliósra hízott, ami minden idők legjobb eredménye. Ha ehhez hozzávesszük, hogy tavaly ráadásul még 343 ezer kishaszonjárművet is eladtak, a teljes német autópiac 3,94 milliós, amivel a negyedik a világon Kína, USA és Japán után.
2020 eleve gyengén indult, még a vírus előtt, már februárban jelentős mínuszba fordult, 9,1 százalékkal kevesebb autó kelt el (484 ezer 966) mint 2019 februárjában. A villanyos és hibridautók iránt ugyanakkor jelentősen megnőtt a kereslet (plusz 92,8 százalék), 15 százalék fölötti piaci részesedéssel. Márciusban beutött a krach, 22-én bevezették a kijárási korlátozásokat. A pandémia és a korlátozások eredményeként a márciusi újautó-piac 37,8 százalékkal esett vissza a Focus2Move adatai szerint, 214 ezer 389 autót adtak el. Az első negyedév így már súlyosan mínuszos: 699 ezer 385 eladott személyautó (20,3 százalékos visszaesés). Az április adat a legutóbbi 38 év legrosszabb eredménye Németországban. A német autópiac azonban még így sem veszítette el jelentőségét, sőt: a teljes európai eladások több mint harmadát Németországban ütötték nyélbe.
A márkák rangsorában az első tízben 7 német, vagy német érdekeltségű márka található, a legkevésbé a Seat és a BMW szenvedett 2020-ban a német piacon, a legnagyobb csapást az Opel és a Ford szenvedte el. A modellek között tarolnak a Volkswagenek, a tavaly még tizedik Passat immár a harmadik, a hirtelen megtáltosodó, tavaly még 23. hármas BMW pedig az ötödik.
Top 10 márka Németországban (I-IV. hónap)
1. Volkswagen 133 792 autó (-18,1%)
2. Mercedes-Benz 67 743 (-10,3%)
3. Audi 60 142 (-20,5%)
4. BMW 58 114 (-7%)
5. Ford 47 395 (-30,2%)
6. Skoda 41 278 (-20,3%)
7. Opel 37 161 (-34,1%)
8. Seat 30 693 (3,1%)
9. Renault 25 626 (-20,7%)
10. Hyundai 22 732 (-23,5%)
Top 10 modell Németországban (I-IV. hónap)
1. Volkswagen Golf 35 878 autó (-29,5%)
2. Volkswagen Tiguan 16 620 (-19,7%)
3. Volkswagen Passat 16 244 (28%)
4. Ford Focus 15 322 (-5,1%)
5. BMW 3 sorozat 13 155 (52,1%)
6. Volkswagen Polo 12 019 (-35,2%)
7. Audi A4 11 785 (-10,4%)
8. Skoda Octavia 10 733 (-27,3%)
9. Opel Corsa 10 671 (-10,7%)
10. Volkswagen T-Roc 10 585 (-31,7%)
(forrás: focus2move)