Súlyosan érinti a világ autógyártóit a mikroship-ellátásban bekövetkezett hiány, és ezért az autóiparnak alapjaiban “át kell gondolnia” beszállító láncának a szerkezetét – jelentette ki Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Financial Times webkonferenciáján.
Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány. “Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét” – fogalmazott a Stellantis vezére.
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a múlt héten negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrocsip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak.
Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldását az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.
Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a “tiszta” mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok “brutális” erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt. “Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre” – mondta. “Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is.”
A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.